ארנון בר-דוד: "מי שישלמו את מחיר המחדל בחברות התעופה המקומיות יהיו כל אזרחי ישראל"

יו"ר ההסתדרות: "בשעה שענף התעופה העולמי נערך לשינויים מרחיקי לכת, חברות התעופה הישראליות עסוקות במאבק הישרדות יומיומי" • "על הממשלה מוטלת האחריות לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לעזור לאל על, ארקיע וישראייר לעמוד בתנאים שיאפשרו את המשך קיומן"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: כדיה לוי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: כדיה לוי

וירוס הקורונה משפיע על חברות התעופה בכל העולם ובכללן גם על אל על עם ביטול קווים. גם ישראייר וארקיע חשות את המשבר עם עצירה של הזמנות עתידיות. עוד לפני פרוץ הוירוס נקלעה ארקיע לקשיים בעקבות התחרות הקשה בטיסות לאירופה וסגירת שדה דב וירידת הביקוש לאילת.

כעת מבקש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מראש הממשלה בנימין נתניהו, משר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומשר התיירות יריב לוין לקיים דיון דחוף למניעת הקריסה של חברות התעופה הישראליות.

במכתב שהוציא בר-דוד, בעקבות הצהרת ראש הממשלה על הכוונה לפצות חברות שנפגעו בעקבות נגיף הקורונה הוא ציין כי "מדובר בצעד מבורך' אך נדרשים צעדים הרבה יותר דרמטיים כדי להציל את חברות התעופה הישראליות מהמשבר שאליו נקלעו הרבה לפני הקורונה. החלטות כמו סגירת שדה דב והיעדר הסדרה ממשלתית ראויה של תנאי תחרות הוגנת בענף (הכוונה לאפשרות לעבור מעל שמי ערב הסעודית לחברות הזרות, מ' ר' ח') הותירו את החברות בארץ מדממות. על אף שמדובר בנכס אסטרטגי לאומי, חברות התעופה המקומיות מופקרות בפני מציאות של מצוקה הולכת ומחריפה".

בר-דוד הדגיש כי "בשעה שענף התעופה העולמי נערך לשינויים מרחיקי לכת, חברות התעופה הישראליות עסוקות במאבק הישרדות יומיומי. התחזיות הקודרות מתחילות לקבל ביטוי ממשי בשטח, ומול פני המשפחות שמאבדות את מקור פרנסתן, ניצב ענף שנלחם על קיומו. מי שישלם את מחיר המחדל יהיו כל אזרחי ישראל, שכבר עתה מתמודדים עם השלכותיו החמורות של שיתוק שלטוני מתמשך".

עוד הוסיף בר-דוד כי על ראש הממשלה והשרים "מוטלת האחריות לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לעזור לאל על, ארקיע וישראייר לעמוד בתנאים שיאפשרו את המשך קיומן".