וול סטריט נסוגה מהשיא: הדאו השיל 100 נקודות, הנאסד"ק איבד 0.8%

בורסות אירופה ננעלו בירידות, הדאקס איבד 0.9%, הפוטסי השיל 0.3% • מדד הייצור של פילדלפיה עלה לשיא של שלוש שנים • דרישות הראשוניות לדמי האבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-210,000 תביעות, בהתאם לתחזיות

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל הערב (ה') בטריטוריה האדומה, ובכך המדדים נסוגו מהשיא שנרשם אמש. הדאו השיל 100 נקודות, הנאסד"ק איבד 0.7%, ומדד S&P 500 ירד בכ-0.5%. אפל , מיקרוסופט  ואינטל  בלטו בירידות.

קשה היה להצביע על הטריגר שהביא למימושים שנראו במהלך חד בחלוף השעה הראשונה למסחר, אם כי חלק מהסוחרים מפנים אצבע לפרסום ב"גלובל טיימס" הסיני, שם נכתב כי נרשמה עלייה חדה במספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בבית החולים בבייג'ין.

סולאראדג'  הישראלית זינקה לרמת שיא לאחר הדוחות.

20:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שהתמתנו בשעה החולפת. מדד הנאסד"ק מאבד 1%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.6% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-10%.

החוזים על הזהב למסירה באפריל מטפסים לשיא של 7 שנים, והיום השישי ברציפות של עליות, מעל לרמה של 1,620 דולרים לאונקייה. זאת, על רקע החיפוש אחר חוף מבטחים נוכח החשש מהשלכות נגיף הקורונה על הכלכלה והחברות שמפרסמות אחת אחרי השנייה אזהרה מפני פגיעה בפעילותן.

18:40

בורסות וול סטריט עברו להיסחר בירידות בצל החשש מפני המשך התפשטות נגיף הקורונה, וזאת בהמשך לעלייה במספר הנדבקים בקוריאה. בתוך כך, ענקית השבבים הדרום קוריאנית SK Hynix, אחת מהספקיות של ענקית הטכנולוגיה אפל, השביתה את המפעל עם 800 עובדיה, לאחר שחלקם הראו סימפטומים של הנגיף.  

מדד הנאסד"ק מאבד 1.2%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.9% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX ) מזנק ב-13.5%.

בגולדמן זאקס הזהירו כי מוקדם מדי לשכוח מהשפעות נגיף הקורונה. "בטווח הקרוב יותר... אנו מאמינים שהסיכון הגדול יותר הוא שההשפעה של הנגיף על הרווחים עשויה להמעיט בערכם של מחירי המניות, מה שמרמז כי הסיכונים מפני תיקון גדולים", כך אמר פיטר אופנהיימר, האסטרטג הראשי של הדסק הבינלאומי בבנק ההשקעות.

מניית אינטל  מאבדת 3.6%, מיקרוסופט  יורדת ב-2.3%, אפל  מאבדת 1.2%.

באירופה הבורסות ננעלו בירידות. מדד הדאקס איבד 0.9%, הפוטסי השיל 0.3% ומדד הקאק ירד ב-0.8%. 

16:55

פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble) הזהירה כי תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 יפגעו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, החברה לא שינתה את התחזית לשנה כולה.

וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייה, אמר בנוגע להשפעת נגיף הקורונה: "למרות חוסר הוודאות בנוגע להכלה של הנגיף והשפעתו השלילית על התוצר הסיני ברבעון הראשון, ישנם סימנים מהוססים לכך שאנו אולי מגיעים לשיא הפסימיות. נראה כי העניין הציבורי בנגיף, כמו מספר האייטמים בתקשורת, התייצב ברמות גבוהות ונמצא אט אט בירידה. גם קצב זיהום הנגיף מאט. בשנת 2003, זה סימן את התחתית לירידת מחירי הנכסים באסיה ומחירי הסחורות. יתכן שאנו מגיעים לרמות כאלה, אם כי תהליך ההתייצבות עשוי לקחת זמן".

עוד הוסיף וסיליוס בנושא מטבעות השווקים המתעוררים על רקע התפשטות נגיף הקורונה: "אנו צופים 'ריבאונד', בעיקר בצמיחת המטבעות שווקים מתעוררים, החל מרבעון השני והלאה, בגלל חבילת תמריצים משמעותית של סין. סנטימנט השוק לטווח הקרוב עשוי להישאר שברירי ולהמשיך להיות מתומחר בפרמיית סיכון, ובכך להשאיר את הדולר חזק יותר משציפינו. אנו רואים במטבעות השווקים המתעוררים כמקומות האטרקטיביים ביותר ביחס לדולר, פעילות השווקים המתעוררים צריכה להתעצם בעזרת נורמליזציה בסחר העולמי והקלה משמעותית במדיניות המוניטרית והפיסקלית".

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, ובכך מדד הנאסד"ק ומדד S&P 500 נסוגים מהשיא שנרשם אמש. המדדים המובילים מאבדים כ-0.2% בפתיחה. 

מניית WIX  הישראלית צונחת בכ-10% לאחר פרסום הדוחות הכספיים.

מנייתה של חברת המסחר האלקטרוני E-Trade מזנקת בכ-24% על רקע הדיווח כי מורגן סטנלי ירכוש את החברה בעסקה של 13 מיליארד דולר.

16:10

מדד הייצור של פילדלפיה עלה ל-36.7 נקודות בחודש פברואר, הרמה הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים, לעומת קריאה של 17 נקודות בינואר. קריאה מעל אפס מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית. התחזיות של הכלכלנים היו לקריאה של 10 נקודות בלבד.

15:35

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים קלות לקראת הפתיחה, וזאת לאחר העליות שנרשמו אמש כאשר הנאסד"ק ומדד S&P 500 עלו לשיא כל הזמנים.

דרישות הראשוניות לדמי האבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-210,000 תביעות, בהתאם לתחזיות של הכלכלנים, ומעט מעל ל-205,000 דרישות שנשמו בשבוע החולף.

הבנק האמריקאי מורגן סטנלי  הודיע כי ירכוש את חברת המסחר האלקטרוני E-Trade בעסקה של 13 מיליארד דולר.

חברת קרנות ההון סיכון Sycamore Partners תרכוש את השליטה בענקית ההלבשה ההתחתונה ויקטוריה'ס סיקרט לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, ותחזיק ב-55% ממניות החברה. בעלת השליטה, כעת L Brands, תישאר עם 45%.

13:30

המדדים באירופה ממשיכים לאבד גובה למרות האופטימיות בנוגע להיחלשות אפשרית של קצב ההידבקות בקורונה. 

בארה"ב מצביעים החוזים העתידיים על ירידות קלות במדדים בפתיחת המסחר, לאחר השיאים שנקבעו שם אתמול.

ירידות של 4% נרשמות במניית אייר פראנס קיי.אל.אם  לאחר שהחברה הזהירה שווירוס הקורונה עלול לפגוע ברווח התפעולי שלה בהיקף של 200 מיליון אירו בין פברואר לאפריל 2020. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות שערים למרות האטה בהתפשטות וירוס הקורונה בסין היבשתית, שסייעה לשווקים אחרים לעלות.

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.2%, עם ירידות של 0.7% במגזר הטלקום ועליות של 0.35 במגזר הבנקים. בבורסת שנחאי נרשמה היום עלייה חדה של 1.8% ושנזן טיפסה בכ-2% מתוך תקווה להאטה בהתפשטות הווירוס על רקע ירידה במספר מקרי החולים החדשים וצעדי תמריץ נוספים מצד סין.

נכון לאתמול דווח בסין על 114 מקרי מוות נוספים ועל 394 חולים חדשים, כך שמספר מקרי המוות בסין היבשתית מגיע ל-2,118 ומספר החולים ל-74,576 מקרים. מספר המקרים החדשים היה נמוך דרסטית לעומת 1,749 יום קודם לכן.

יפן אישרה היום כי שני נוסעים על האונייה דיימונד פרינסס מתו. 

 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת, לאחר שסין הורידה את ריבית הפריים על הלוואות (LPR) במדינה, במסגרת המאבק בהשפעות הקורונה. בורסת שנחאי  עולה ב-0.5%, ובשנזן נרשמות עליות של כ-1%. בהונג קונג , לעומת זאת, צונח המדד בכ-0.8%. 

בצעד שהיה צפוי במידה רבה הוריד הבנק המרכזי של סין את ריבית ההלוואות לשנה ב-10 נקודות בסיס ולחמש שנים בחמש נקודות בסיס. ההודעה באה לאחר שהבנק הוריד את הריבית להלוואות לטווח בינוני.

ביפן נרשמת עלייה של 0.4% במדד ניקיי , בהובלת זינוק של יותר מ-3% במניית סופטבנק. 

באוסטרליה  נרשמות עליות של 0.3%. שיעור האבטלה במדינה גדל בינואר על בסיס מנוכה עונתיות והגיע ל-5.3% לעומת 5.1% בדצמבר. הדולר האוסטרלי הגיב בירידה מול דולר ארה"ב. 

זינוק של כ-6% נרשם במניות חברת התעופה קוואנטס, לאחר שהחברה הודיעה כי היא מבצעת שינויים בהיקף הטיסות שלה לאסיה לפחות עד סוף מאי.

בקוריאה מטפס מדד קוספי  ב-0.5%.   

אמש (ד') ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, כאשר מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 עלו ב-0.9% וב-0.5% בהתאמה לשיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס טיפס ביותר מ-100 נקודות. מניית טבע  הישראלית זינקה ביותר מ-9% בהמשך למסיבת העיתונאים שערך המנכ"ל קאר שולץ אתמול בבוקר בתל אביב.