דור ה-Y | דעה

דעה: ילדי הדיגיטל נכנסים לשוק העבודה

מעסיקים שרוצים לשמר עובדים טובים חייבים להיות רלוונטיים, מעודכנים ולתת מענה לגירויים ולאתגרים המשתמעים מכך עבור עובדיהם על ידי יצירת עניין וגיוון בסביבת העבודה

בני דור ה-Z/צילום:shutterstock
בני דור ה-Z/צילום:shutterstock

השינויים הטכנולוגיים התדירים בשנים האחרונות משפיעים על הדור הצעיר שסיגל לעצמו שפה חדשה ודיגיטלית. מעסיקים שלא ינסו להבין את הדור החדש ואת שפתו הדיגיטלית, עלולים להישאר מאחור.

בני דור ה-Y וה-Z נולדו לעידן טכנולוגי שמחייב אותם להסתגל לשינויים בקצב מסחרר. הם מורגלים בניתוח של כמויות אדירות של מידע שמציף אותם בכל שעות היום, וביצירת מנגנונים להתמודד עם הגירויים הרבים שמייצרים המכשירים החדשניים והאפליקציות הרבות.

ביחד איתם נולדה למעשה שפה חדשה - שפת הדיגיטל. הם יודעים ללמוד תחומים ונושאים מורכבים בהינף שיטוט מהיר ברשת; על ענייני אקטואליה הם לומדים מרשתות חברתיות במקום החדשות של שמונה בערב; חופשה, מסעדה או סרט הם בוחרים באמצעות חוכמת ההמונים - אתרי אינטרנט מלאים בהמלצות ודירוגים שמנגישים עבורם את הדילים הכי משתלמים בהינף לחיצת עכבר או נגיעה קלה בסמארטפון; בשביל לשמוע את הזמר האהוב עליהם הם לא צריכים להמתין שיצא האלבום ולרכוש אותו בחנות מיוחדת; זוגיות הם מוצאים באפליקציות להיכרויות, ותוכן לשעות הפנאי הם צורכים בשירותים שנגישים מכל מקום, בכל זמן.

הנגזרת של השינויים הטכנולוגיים לא רק מנגישה את השפה החדשה בפלטפורמות חדשניות, אלא ממש ממציאה את השפה מחדש - את המקום של הטקסט תופס הויז'ואל: הצבע, הצורה והגודל הם שיכריעו במידה רבה את היכולת לתפוס את תשומת הלב של בני הדור. הם אוהבים לקבל את המסר באופן מקוצר, מיידי, בלי הקדמה, תוכן עניינים, מבוא וסיכום. דברו איתם תכלס - בסיסמא, בסלוגן, בשורת מחץ. הזמן שלהם יקר.

נוטים לייחס להם שטחיות, אבל ההיפך הוא הנכון - הם יצירתיים, הם יוצרים, הם נוקבים, יש להם אמירה, הם רוצים שהקול שלהם יישמע, הם מתעקשים על הייחודיות שלהם, ואין דבר שיעליב אותם יותר מייחוס תכונות של עדר או שטחיות. הם מניעים תהליכים חברתיים, מחאות ומגמות שמשפיעות על תהליכי קבלת ההחלטות של המנהיגים הגדולים ביותר - בלחיצת כפתור, בפיג'מה, מחדר השינה בבית של ההורים.

הילדים של היום הם העובדים של מחר. מעסיקים שרוצים לשמר עובדים טובים חייבים להיות רלוונטיים, מעודכנים ולתת מענה לגירויים ולאתגרים המשתמעים מכך עבור עובדיהם על ידי יצירת עניין וגיוון בסביבת העבודה.

זה נכון לארגונים גדולים ומסורתיים, חברות קטנות, למגזר הציבורי, ולכל מעסיק שרוצה לוודא שביעות רצון גבוהה של העובדים שיבטיחו תקופת העסקה ארוכה יותר. בעולם של היום, העובדים מחפשים תחומי אחריות ופרויקטים נוספים על התפקיד שיעוררו עניין וגיוון ובעצם יתנו מענה לגירויים האלו. מעסיקים שלא ידאגו להתעדכן בטרנדים ובמתודולוגיות החדשניות, פשוט יישאר מאחור. 

הכותבת היא מנכ"לית חברת Jobit העוסקת בהשמה וייעוץ קריירה לבני דור ה-Y