גנץ נגד ליצמן: "כראש ממשלה אעביר את ברית הזוגיות"

יו"ר כחול לבן האשים את ליצמן במשבר בבריאות והזכיר את הקשיים שמערים לדבריו הממסד הדתי על העולים • ליצמן: "מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך"

חילופי מהלומות מילוליות בין יושב ראש כחול לבן בני גנץ ליעקב ליצמן איש יהדות התורה, המעידים כי שיתוף קואליציוני בין החרדים לכחול לבן נראה כמשימה קשה במיוחד.

בנאום בפני אזרחים עולי הארצות דוברות הרוסית האשים גנץ את ליצמן במשבר בבריאות, ואמר כי הוא כשל בתפקידו. בהמשך דיבר על הקשיים שמערים לדבריו הממסד הדתי על העולים ואמר כי נדרשת "פעולה ממלכתית ונחושה".

לדברי גנץ, "ראינו רק לפני שבוע משגיח הכשרות, ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה, והתעמר בעובד ברשת סופרמרקטים משום שהחליט שהוא לא מספיק יהודי עבורו. לא מספיק ישראלי עבורו. יש לזה רק מילה אחת: בושה. פשוט בושה".

גנץ הצהיר כי ישראל היא מדינה יהודית אבל היא איננה מדינה דתית, והבטיח לפעול למען מאות אלפי ישראלים דוברי רוסית שיהדותם לא מוכרת על ידי הרבנות, ולטענתו בשל כך "הם שווים בחובות שאנחנו דורשים מהם, הם לא מקבלים זכויות שוות".

עוד אמר כי ישים קץ למה שהגדיר "אין ספור מקרים של יחס מפלה, של חקירות משפילות ומבדקי יהדות מעליבים". ההצהרה הממשית ביותר הייתה הבטחה כי כראש ממשלה יעביר ברית הזוגיות, "כדי שכל אחד יוכל לחיות בזוגיות ולקבל זכויות שוות ללא תלות בממסד הרבני".

עוד אמר כי יפעל לאפשר גיור אצל רבני הערים וכן לתת סמכות לראשי הרשויות לקבל החלטות באשר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת בתי עסק.

"מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך"

ליצמן הגיב ואמר "בני גנץ שכשל בתפקידו בחברת המימד החמישי שפשטה רגל, כשל בניסיונותיו להקמת קואליציה, זיגזג בעמדותיו לגבי החרדים, חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי ומסורת ישראל, ככלי פוליטי קל וזמין.

"בניגוד לשקריו של גנץ, הצלחנו להוריד בכמות הזיהומים בבתי החולים, והתחלנו במהלך הקמת שני בתי חולים חדשים בנגב ובצפון - מהלך שגנץ אינו בוש להעתיק ולהתרברב עימו כגימיק בחירות.

"מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך ואינם אמורים לשמש קרבנות בתחרות הפרועה בינך לליברמן על קולות ומנדטים. רק לפני כמה חודשים התחרטת על השימוש הציני והבזוי בציבור החרדי ומסורת ישראל בקמפיין הבחירות, והנה שוב חזרת לשקרים ולהכפשות, להסתה ולשנאה, בהכרזות נגד השבת ונגד מרן הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, דברים אותם אני מגנה ומוחה נגדם בכל תוקף".

ליצמן הבהיר כי "בשל התנהגותך זו, מחייבת אותנו לדבוק בעמדתנו לתמוך אך ורק בהקמת ממשלת ימין, כדי שנוכל לשמור על הצביון היהודי של המדינה , למנוע פגיעה במסורת ישראל ובסטטוס קוו, ולהגן על קדשי ישראל וזכויות הציבור החרדי".