גנץ: אשכנזי יהיה שר הביטחון, יתקן את מחדלי נתניהו

באירוע בקריית החינוך בשער הנגב מסר יו"ר כחול לבן: "גבי אשכנזי יתקן את מחדלי נתניהו שהקים קבינט בובות ומינה שרים משיקולים פוליטיים. אנחנו נמצאים ב'עוד סבב לחימה'"

גבי אשכנזי ובני גנץ הערב. "אשכנזי יתקן את מחדלי נתניהו" / צילום: אלעד מלכה
גבי אשכנזי ובני גנץ הערב. "אשכנזי יתקן את מחדלי נתניהו" / צילום: אלעד מלכה

במפלגת כחול לבן ביטלו הערב (ב') את המפגש הגדול שתוכנן בנמל תל-אביב לציון שנה להקמת מפלגה. תחת זאת, נסעו ראשי המפלגה לעוטף עזה, לקריית החינוך בשער הנגב ומסרו הצהרה לעיתונות.

יו"ר המפלגה, ח"כ גנץ אמר כי ימנה את גבי אשכנזי לשר הביטחון בממשלתו אחרי הבחירות.

לדבריו "אשכנזי יתקן את מחדלי נתניהו שהקים קבינט בובות ומינה שרים משיקולים פוליטיים. אנחנו נמצאים ב'עוד סבב לחימה'". זה שם קוד מכובס לכך שמאות אלפי ילדים, נשים וגברים נמצאים תחת מתקפת טילים. עוברים עוד לילה בממ"ד, לא הולכים לעבודה, לא הולכים לבית הספר ולגן. המציאות הזו לא יכולה להימשך", אמר גנץ.

עוד במהלך נאומו התייחס גנץ לכך שנתניהו לא הצליח להחזיר את ההרתעה שהושגה על ידי צה"ל (בראשות גנץ) אחרי מלחמת צוק איתן. "מחקת את ההרתעה. הכל בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך ובשאלה איך תצליח להביא לכנסת את חוק ההימלטות. המצב שבו הנייה מאיים ואתה משלם חייב להסתיים ב-2.3", אמר גנץ.

ח"כ אשכנזי אמר בעת מתן ההצהרה: "באנו לחזק את עוטף ישראל. להביע הערכה לחיילי צה"ל שגם עכשיו פועלים לשמירה על ביטחון האזור. התחושה הכללית של התושבים היא שמותר לירות על הדרום. אני רוצה לומר לאזרחים ולעם ישראל - זו לא גזירת גורל. המציאות הזו בלתי נסבלת, וכל מי שחי כאן יודע שזה לא התחיל אתמול עם המטענים.

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם ארגוני טרור. אפשר לספק כאן תחושת ביטחון. בגבול הצפון יש ילדים שכבר 15 שנה לא שמעו אזעקה. לחמאס - יש שתי אפשרויות: המועדפת עלינו - הסדרה ארוכת-טווח, השבת הבנים ושקט מוחלט. וכנגד זה - שיפור במצב הכלכלי בעזה. ואם זה לא יעבוד - ניאלץ לפעול בכוח".

הליכוד פרסמו תגובה לדברי גנץ: "בושה שבזמן שחיילי צה"ל נלחמים בטרור, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה כדי להסתיר מהציבור שהממשלה שלהם תהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת ולא תוכל לפעול נגד הטרור בשום מקום".