הנשיא ריבלין בבורסת סידני: "אמנת מניעת כפל המס תאפשר להרחיב שת"פים"

נשיא המדינה צלצל בפעמון בפתיחת יום המסחר בסידני, וציין לטובה את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות • "אנחנו רחוקים מלהגשים את הפוטנציאל הגדול שלנו במלואו. יש עוד כל-כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות יחד" • מנכ"ל בורסת אוסטרליה: "מדינת ישראל היא אחת הזירות הדינמיות והיזמיות ביותר"

דומיניק סטיבנס מנכ״ל בורסת אוסטרליה והנשיא ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ
דומיניק סטיבנס מנכ״ל בורסת אוסטרליה והנשיא ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הנמצא באוסטרליה פתח היום את יום המסחר בבורסה של סידני, ונועד עם המשלחת העסקית הישראלית שמתלווה אל ביקורו, שהורכבה בעיקר מתחומי החקלאות, HLS וסייבר, בריאות, תקשורת ומים.

בביקורו בבורסת ASX צלצל ריבלין בפעמון הבורסה כנהוג בכל פתיחת יום מסחר לצד יו"ר הבורסה Richard Holiday Smith, ריצ'רד הולידיי- סמית'. ריבלין אמר כי היחסים המיוחדים בין המדינות קיימים שנים אחורה, עוד לפני הקמתה של מדינת ישראל. "עם זאת, כשמדובר בעסקים, נראה כי רק התחלנו את שיתוף-הפעולה שלנו, ואנחנו רחוקים מלהגשים את הפוטנציאל הגדול שלנו במלואו. יש עוד כל-כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות יחד", הוא אמר.

הנשיא אמר כי הוא מקווה שאמנת מניעת כפל המס שנחתמה לאחרונה בין המדינות תאפשר להרחיב עוד יותר את שיתוף-הפעולה העסקי בין המדינות.

מנכ"ל בורסת אוסטרליה דומיניק סטיבנס סיפר על היחסים הכלכליים ועל המסחר בין המדינות, ואמר כי "מדינת ישראל היא אחת הזירות הדינמיות והיזמיות ביותר. הכינוי 'אומת הסטארט-אפ' שדבק במדינת ישראל, נבחר היטב.

"במהלך תקופה זו ביקרו משלחות מהבורסה האוסטרלית בישראל תריסר פעמים, ואנו נותנים חסות בגאווה למגוון ועידות מפתח טכנולוגיות ישראליות בירושלים ובתל אביב. כיום יש לנו 21 חברות ישראליות הרשומות בבורסה האוסטרלית, ששוויין מוערך ביותר מ-1.2 מיליארד דולר, ומדינת ישראל היא אחת משלוש המדינות המובילות של הבורסה שלנו לרישומי חוץ. הקשר בין אוסטרליה לישראל רחב ועמוק".

יו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך התייחס במפגש לחשש מווירוס הקורונה, ושיבח את קבוצת אנשי העסקים שלא ביטלו הגעתם. אלוף במיל' עידו נחושתן, יו"ר לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה ציין כי הלשכה פועלת לחשוף את הקהילה העסקית של אוסטרליה לטכנולוגיה הישראלית. "אנחנו בישראל מנסים כל הזמן, לא נרתעים מכישלונות, לומדים מהם, וממשיכים הלאה, וזוהי תכונה מוערכת מאוד בעולם".