בלוקצ'יין משפחתי: נדב שמש מצטרף לאשתו נטע קורין בהנהלת חברת אורבס

בית המשפט אישר את קיצור תקופת הצינון במעברו של שמש מתפקידו כיועץ לשר האוצר כחלון לתפקידו החדש כיו"ר או מנכ"ל חברת הבלוקצ'יין • המייסד השותף אוריאל פלד יפרוש מהחברה, אבל ימשיך להיות מבעליה, לצד אחיו דניאל פלד והשותפים נטע קורין וטל קול

נטע קורין, דניאל פלד, אוריאל פלד וטל קול, מייסדים שותפים בחברת אורבס / צילום: אורבס
נטע קורין, דניאל פלד, אוריאל פלד וטל קול, מייסדים שותפים בחברת אורבס / צילום: אורבס

בחברת הבלוקצ'יין הישראלית Orbs, הכל נשאר במשפחה: באחרונה מונה להנהלת החברה נדב שמש, שעד לפני תשעה חודשים שימש יועץ לנושאי הייטק של שר האוצר, משה כחלון. בהנהלת אורבס הצטרף שמש אל רעייתו, נטע קורין שמש, שהיא אחת מארבעת מייסדיה השותפים של החברה, עמם נמנים גם האחים דניאל ואוריאל פלד. כעת, עם הצטרפותו של שמש לאורבס, טל קול הוא המייסד השותף היחיד שאין לו קרובי משפחה בהנהלת אורבס.

לפני כשבוע אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתו של שמש לקצר את תקופת הצינון במעבר שלו מתפקיד בשירות המדינה לתפקיד במגזר הפרטי, לצורך מינויו ליו"ר או מנכ"ל אורבס, כפי שנחשף אתמול באתר Read It Now. מאורבס נמסר ל"גלובס" כי בימים הקרובים ייקבע תפקידו המדויק של שמש בהנהלת החברה. שמש, טייס חיל האוויר במילואים, שימש בעבר בתפקידי ניהול בחברת התוכנה בבילון. ב-2014 הוא הצטרף למפלגת כולנו של כחלון, ולאחר הבחירות מונה ליועצו של שר האוצר.

אורבס, שהוקמה ב-2017, גייסה עד היום יותר מ-133 מיליון דולר, מתוכם 118 מיליון דולר בהנפקת מטבע דיגיטלי (ICO) במאי 2018. חברת הבלוקצ'יין, שמשרדיה נמצאים בתל אביב, בסן פרנסיסקו, בסיאול ובסינגפור, צמצמה ב-2019 את פעילותה, וכיום היא מעסיקה כ-50 עובדים, לעומת 60 עובדים שהעסיקה בסוף 2018. בשנה שעברה השיקה החברה פלטפורמת בלוקצ'יין ציבורית, שלדבריה, "מאפשרת לחברות לפתח כלים טכנולוגיים לבניית אמון וקידום שקיפות".

מאורבס נמסר היום ל"גלובס" כי במקביל לכניסתו של שמש לתפקידו בהנהלת החברה, אוריאל פלד יפרוש מתפקידו, אבל ימשיך להיות בעל מניות בחברה. השותף המייסד קול מסר: "אנחנו מאוד נרגשים לקראת הצטרפותו של נדב שמש לחברה. לנדב רקע עשיר בעולם הטכנולוגיה ובניהול, ואנו בטוחים שהתרומה שלו תסייע לאורבס להמשיך ולהוביל את פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ'יין".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.