הלטינים באים: האם המיעוט הגדול בארה"ב יכריע מי יהיה הנשיא הבא?

ברני סנדרס מסתמן כמועמד המוביל במפלגה הדמוקרטית בבחירות 2020 לנשיאות ארה"ב, במיוחד לאחר הניצחון בנבאדה • עם הצבעה משמעותית של האוכלוסייה הלטינית ולקראת ההצבעה הנרחבת ב"סופר טיוזדיי" בשבוע הבא, מה השפעת הקול של המיעוט הגדול ביותר בארה"ב? • האזינו

ברני סנדרס חותם לתומכים לטיניים בתיכון בקליפורניה / צילום: דמיאן דוברגנס, AP
ברני סנדרס חותם לתומכים לטיניים בתיכון בקליפורניה / צילום: דמיאן דוברגנס, AP

"בדומה לציבור היהודי, הלטיניים מצביעים 70% דמוקרטים ו-30% רפובליקנים" - כך אומר שי בזק, לשעבר דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנות ה-90 ומי שהיה קונסול ישראל במיאמי ובבוסטון.

בין ההצבעה במדינה השלישית בפריימריז, נבאדה, וכאשר בימים הקרובים תיערך הצבעה רביעית במדינת דרום קרולינה ותוך 3 ימים הצבעה נרחבת ב-14 מדינות ברחבי ארה"ב, משקלם של המיעוטים הלטיני והשחור הולך וגובר.

הקהילה הלטינית, המיעוט הגדול ביותר בארה"ב, מורכבת ברובה מאמריקאים יוצאי מקסיקו וקובה, עם 60 מליון איש, אך רק כ-30 מליון מתוכם בעלי זכות בחירה. האם הלטינים מצביעים מתוך דאגה לקרוביהם שהם נטולי זכויות ומעמד, לרבות נטולי ביטוחי בריאות - או שמא הגישות הדתיות, קתוליות, ערכי המשפחה והתנגדות להפלות משפיעים על הצבעתם?

שי בזק, לשעבר קונסול ישראל בפלורידה ובבוסטון / צילום: טל שניידר, גלובס
 שי בזק, לשעבר קונסול ישראל בפלורידה ובבוסטון / צילום: טל שניידר, גלובס

בזק שימש כקונסול ישראל בפלורידה (מיאמי) במהלך התקופה הפוליטית החמה ביותר, שנת 2000, כאשר מערכת הבחירות הגיעה להכרעה רק בבית המשפט העליון, בשל צמידות ההצבעה בין ג'ורג' בוש לאל גור במדינת פלורידה. בהמשך, עד לשנת 2014, הוא כיהן כקונסול ישראל בבוסטון,  מסצ'וסטס, שם תיערך התמודדות ב"סופר טיוזדיי". בפרק הוא מספר על אותה הפעם שהוזמן לביתה הפרטי של הסנטורית אליזבת וורן, ואיך הם שוחחו על ישראל על כוס קפה במטבח הקטן שלה.

עוד בפודקאסט: על הלחץ במפלגה הדמוקרטית מפני ברני סנדרס; החישובים המספריים המראים שאם הוא ינצח בקליפורניה וטקסס, למועמדים האחרים יהיה קשה להביסו אחרי "סופר טיוזדיי" (3 במרץ); הצחוקים שמריצים על סנדרס בתוכניות הבידור וגם: מי רומז שניצחונו של סנדרס דומה לפלישת הגרמנים לצרפת ב-1940?

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט