בן גביר: "אפרוש מהמרוץ לכנסת אם יפנו את חאן אל אחמר עד יום שישי"

יו"ר עוצמה יהודית הציב מספר תנאים לפרישתו, בהם התחייבות לא להקים מדינה פלסטינית ולבטל את הסכמי אוסלו • גורם בליכוד ל"גלובס": אין כבר מגעים עם בן גביר, ואם לממשלת ימין יחסר מנדט אחד לקואליציה, ברור מי יהיה האשם בכך

איתמר בן גביר, ראש מפלגת עוצמה יהודית
איתמר בן גביר, ראש מפלגת עוצמה יהודית

עוצמה יהודית הודיעה הערב כי תצא מהמירוץ לכנסת אם נתניהו יתחייב לתנאים שהציבה. במסיבת עיתונאים בירושלים אמר יו"ר התנועה איתמר בן גביר כי "לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו בעוצמה יהודית מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו מודיעים כאן לראש הממשלה שאם כל כך אכפת לו ממשלת הימין, אם הוא יקיים את התנאים הבאים, שהם הדברים המרכזיים שאנחנו רוצים לקדם בכנסת, עוצמה יהודית תוכל לפרוש. אנחנו לא רוצים ולא ניקח שקל אחד. לא רוצים ג'ובים ולא רוצים תפקידים". 

התנאים שהציב בן גביר הם: ביטול הסכמי אוסלו, התחייבות לא להקים מדינה פלסטינית - לא מדינה מפורזת, לא אוטונומיה, והסדרת ההתיישבות הצעירה; הפסקת התשלומים המועברים לרצועת עזה; שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שלא יהיו בה שופטים; הוצאת השליטה על הר הבית מידי הוואקף; ביטול התפילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בכותל - ברחבת קשת רובינזון; פינוי חאן אל אחמר עד יום שישי בצהריים, כלומר מחרתיים.

לדברי בן גביר: "אם את הדברים האלו מה הם לא מסוגלים לעשות, אנחנו ניכנס לכנסת ונחייב אותם לעשות. רק איתנו תהיה ממשלת ימין אמיתית".

בליכוד ניסו בשבועות האחרונים לשכנע את בן גביר לפרוש והוא אף פרסם שיחות בינו לבין נתן אשל, יועצו של נתניהו, המציע לו הצעות שונות. השבוע פורסם כי נתניהו ביקש להיפגש בעניין עם הרב דב ליאור, הנחשב מורו הרוחני של בן גביר, אך זה סירב.

גורם בליכוד אמר הערב כי התנאים שבן גביר הציב אינם הצעה אמיתית אלא ניסיון כושל לתרץ מדוע הוא נשאר במירוץ ופוגע בסיכויי הקמתה של ממשלת ימין. לדבריו אין כבר ניסיונות שכנוע ומגעים עימו ואם לממשלת ימין יחסר מנדט אחד לקואליציה, ברור מי יהיה האשם בכך.

עוצמה יהודית קיבלה בבחירות האחרונות 80 אלף קולות, קרי שני מנדטים.