כך מסקרים באיטליה את החלטת ישראל לאסור כניסת איטלקים

בעוד ששכנותיה האירופיות שומרות על גבולות פתוחים, בישראל, בירדן, בסעודיה ובמספר מדינות נוספות החליטו לאסור על כניסת אנשים ששהו באיטליה בשבועיים האחרונים • התעשיינים והחברות באיטליה התאחדו היום בקריאה לממשלה האיטלקית לשדר רוגע לציבור

הסגר בצפון איטליה לאחר התפרצות נגיף הקורונה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse, AP
הסגר בצפון איטליה לאחר התפרצות נגיף הקורונה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse, AP

"ישראל ומדינות נוספות אוסרות על כניסת איטלקים", דיווח היום (ה') בצהריים העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" באתר האינטרנט שלו. העיתון ציטט את שר הפנים, אריה דרעי, שאמר כי "אין לנו ברירה אחרת".

העיתון הצביע על כך כי בעוד שכנותיה האירופיות של איטליה שומרות על גבולות פתוחים, ואף אחת מהן לא השעתה את אמנת שנגן המאפשרת תנועה חופשית, כמה מדינות במזרח התיכון וברחבי העולם מגבילות כניסת איטלקים. בין המדינות האוסרות לחלוטין על כניסת מי ששהו באיטליה בשבועיים האחרונים נמצאות גם ירדן, סעודיה, טורקמניסטאן, כוויית, עיראק ווייטנאם. מדינות אחרות דורשות בידוד ממי שהגיע מהמדינה, או במיוחד מצפונה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי ארה"ב שוקלת גם היא לאסור על טיסות מאיטליה.

אתר העיתון "לה סטמפה" דיווח כי 19 איטלקים שהגיעו מברגמו גורשו על ידי ישראל, כשהוא מתייחס לטיסה שנחתה בנמל התעופה בן גוריון היום ב-12:55. לפי העיתון, בעוד האזרחים הישראלים שהיו על המטוס נשלחו לבידוד ביתי, 19 אזרחים איטלקים וכמה אזרחים זרים נשארו על המטוס, הכניסה שלהם לישראל סורבה, והם נאלצו לשוב לשדה התעופה ברגמו, משם המריאו בבוקר. העיתון ציין את תגובת שר החוץ האיטלקי, לואיג'י די-מאיו, שאמר כי רק 10 רשויות מקומיות מתוך 7,104 נמצאות בבידוד, וכי איטליה היא "מדינה שניתן לסמוך עליה" לכך שתדאג למנוע מנשאי הנגיף לעזוב את אזורי ההתפרצות.

בעיתון "לה רפובליקה" הפכה המדיניות הישראליות לכותרת הראשית של האתר, שדיווחה כי "ישראל סירבה לאשר כניסה ל-56 נוסעים שהגיעו מאיטליה".

התעשיינים והחברות באיטליה התאחדו היום בקריאה לממשלה לשדר רוגע לציבור, ולא להגביר את הפאניקה. הם יצאו גם נגד הצעדים החמורים לסגירת בארים, מוזיאונים ולביטול אירועים ציבוריים. בגרמניה, מנגד, החלה הממשלה בהיערכות חירום להתפרצות של הנגיף, שלדברי שר הבריאות היא רק עניין של זמן.

לפי הנתונים האחרונים מאיטליה, 528 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף ה"קורונה". מספר הקורבנות טיפס ל-14 בני אדם, ו-42 בני אדם הוגדרו כמי שהחלימו מהמחלה. מקרים של המחלה - לרוב כתוצאה מביקור באיטליה או ביקור איטלקים - נרשמו בימים האחרונים ברחבי אירופה, בין השאר בנורבגיה, קרואטיה, בריטניה וגרמניה. בגרמניה מספר הנדבקים עומד על 10, וכמה חיילים נשלחו לבידוד לאחר שהפגינו סימנים מחשידים.

חלק מהמקרים שמדווחים באירופה נובעים מתיירים שהיו בחופשת סקי באיטליה, במיוחד במערב המדינה מצפון למילאנו, ושבו כשהם חולים ונשאים של נגיף הקורונה. בדנמרק, אחד מהם הוא עיתונאי ברשת הטלוויזיה TV2, וכלי התקשורת דיווחו כי הוא נשלח לבידוד, בעוד אשתו ובתו נבדקו ונמצא כי אינן נושאות את הנגיף, וכי עשרה מעמיתיו נשלחו גם הם לבידוד, בנפרד ממשפחותיהם.

מרשות האוכלוסין והגירה נמסרה הבהרה: "בהמשך להודעות הקודמות גם כאן נחדד: סירוב הכניסה הוא לא לאיטלקים אלא לכל זר ששהה באיטליה ב-14 הימים האחרונים, לא נשנה מה מדינת מוצאו".