גנץ פיטר את היועץ ישראל בכר בעקבות פרסום הקלטת

אתמול פורסמה ב"חדשות 12" קלטת שבה נשמע בכר אומר שגנץ יחשוש לתקוף את איראן וכי הוא יהיה ראש ממשלה לא אמיץ • כחול לבן: "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי"

בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מפלגת כחול לבן הודיעה הבוקר כי עבודתו של יועץ הסקרים ישראל בכר הופסקה לאלתר וזאת אחרי שב"חדשות 12" פורסמה קלטת שבה נשמע בכר אומר שגנץ יחשוש לתקוף את איראן וכי הוא יהיה ראש ממשלה לא אמיץ. הבוקר מתברר שהשיחה שהוקלטה הייתה במהלך התייעצות פרטית של בכר לגבי חייו האישיים אצל רב. הצד המקליט, לכאורה, הוא הרב.

לפי הודעת כחול לבן, גנץ ערך אתמול בירור ראשוני ובדיקות אודות הדברים שהושמעו בשמו של היועץ ישראל בכר ב"חדשות 12". "מהבירור הראשוני עולה, כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב", נאמר בהודעה.

בנוסף, גנץ שוחח גם עם ח"כ עומר ינקלביץ' אודות הדברים שיוחסו לה, וחה"כ ינקלביץ' הדגישה כי מעולם לא אמרה אותם. בהקלטה שנחשפה אתמול, ח"כ ינקלביץ, שהוגדרה בפרסום כקרובה לבכר, מצוטטת על ידי בכר כאומרת על גנץ: "טיפש ואפס מאופס ואסור שיהיה ראש הממשלה".

אתמול פרסמה ינקלביץ' הבהרה מצידה בנושא: "מי ששירת כרמטכ"ל מוערך, הצליח לגבור על נתניהו בבחירות לאחר עשור של כהונה רצופה ומקפיד לשמור על אנושיות, ערכיות וממלכתיות במערכת בחירות שלישית ברציפות, לא זקוק לציונים לגבי יכולותיו המוכחות"". היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה וציינה שהדברים שיוחסו לה היו מסולפים.

גנץ אינו יכול בשלב זה לעשות דבר בנוגע לינקלביץ, שכן היא הייתה במוקד מסע פיתויים של הליכוד לעבור צד ואחרי מערכת הבחירות הקרובה בליכוד ינסו לשכנעה שוב כדי להשיג 61.

בהמשך העלה גנץ פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו טען כי ההקלטה של בכר בושלה על ידי בעלי אינטרסים (כלומר, השיחה נחתכה). הוא האשים שהמאפיה פועלת נגדו.

ישראל בכר מסר: "מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא" ל (במיל') גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".