אלוני חץ מכרה עוד 1.6% ממניות חברת הנדל"ן השווייצרית PSP ברווח של 125 מיליון שקל

חברת הנדל"ן המניב, שתרשום רווח הון של 125 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון, נותרה עם החזקה של 6.3% במניות PSP • מניית אלוני חץ ירדה היום בכ-2%, לאחר שבשנה האחרונה רשמה עלייה של 46%

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ ממשיכה לצמצם את השקעתה בשווייץ. הבוקר דיווחה אלוני חץ כי מכרה כ-1.6% מההון של חברת הנדל"ן המניב השווייצרית PSP בכ-113.5 מיליון פרנק שווייצרי (כ-400 מיליון שקל).

אלוני חץ, שתרשום רווח הון של כ-125 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2020, נותרה לאחר המכירה עם החזקה של כ-6.3% במניות PSP. מניית אלוני חץ נסחרה היום בבורסה בירידה של כ-2%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 46% ושוויה של החברה הגיע לכ-9.8 מיליארד שקל.

אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ, המכהן כמנכ"ל החברה, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל באמצעות החברה-הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr), ובבוסטון בשותפות עם קאר ואוקספורד פרופרטיז. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה-הבת אנרג'יקס. 

בשווייץ החברה פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. אלוני חץ התחילה להשקיע ב-PSP ב-2006, רכשה בהדרגה עוד מניות, עד שהחזיקה כ-15% מההון של החברה השווייצרית ב-2007. ב-2012 התחילה החברה לצמצם את ההחזקה ב-PSP, ובמקביל להגדיל את הפעילות בשוק הבריטי והאמריקאי. 

הרחבת הפעילות בבריטניה וארה"ב

בדצמבר האחרון הודיעה אלוני חץ כי חתמה, באמצעות שותפות (Brockton Everlast (BE, שבה היא מחזיקה בכ-95%, על הסכם לרכישת פארק עסקים הממוקם בסמוך למרכז העיר אוקספורד שבבריטניה, בתמורה ל-81 מיליון ליש"ט (370 מיליון שקל), לא כולל עלויות עסקה. פארק העסקים כולל שטחי משרדים ומרכז מסחרי פתוח בשטח של כ-16 אלף מ"ר, וממוקם על חטיבת קרקע בשטח של כ-44 דונם. בחברה מציינים כי הפארק מושכר כיום בתפוסה מלאה, ומניב הכנסה תפעולית נקייה (NOI) בסך של כ-4 מיליון ליש"ט בשנה (כ-19 מיליון שקל).

היתה זו העסקה החמישית בבריטניה מאז שהודיעה החברה לפני כשנתיים כי בכוונתה להעמיק את הפעילות במדינה זו. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע יחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד כ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בחברה (BE), שתעסוק ברכישה, ייזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון. 

בחודש שעבר דיווחה אלוני חץ כי קאר חתמה על הסכם לרכישת מחצית מהבעלות על קומפלקס (שני בנייני משרדים בבוסטון), לפי שווי של 485 מיליון דולר לשני הבניינים. לפי הדיווח, הקומפלקס (בשטח של כ-73 אלף מ"ר) מאוכלס כיום בתפוסה של 89% ומניב הכנסה תפעולית נקייה (NOI) שנתי של כ-23 מיליון דולר. בקאר מעריכים כי ה-NOI ממנו יסתכם בכ-27 מיליון דולר בשנה במהלך חמש השנים הקרובות.