בן גביר: עוצמה יהודית תרוץ עד הסוף

בן גביר לא התכחש לכך שקלושים הסיכויים שלו לעבור את אחוז החסימה והודה כי הוא מקווה שלאחר שלא תוקם ממשלה יהיו בחירות רביעיות, ואז הכל יפתח מחדש

איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית / צילום:
איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית / צילום:

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הודיע סופית כי רשימתו תרוץ עד הסוף. בן גביר סיפר כי הוא וחבריו ניהלו משא ומתן עם כל המפלגות שלדבריו "טוענות שהן מפלגות ימין".

הוא סיפר כי ישב עד לפנות בוקר עם נציגי הליכוד ודרש התחייבויות אידאולוגיות, כמו פינוי חאן אל אחמר, אבל הם הבטיחו משרות ודברים אחרים. הוא סיפר כי גם יהדות התורה ניהלו עימו משא ומתן אך לא הציעו שום דבר אידאולוגי, רק כסף בצורת יחידות מימון ועוזרים פרלמנטריים. לדבריו, הנושאים ונותנים עימו מהליכוד לא הסכימו לשנות את הוועדה למינוי שופטים, לא הסכימו להפסיק את העברות הכספים מקטאר לרצועת עזה, לא הסכימו לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ולא הסכימו להתחייב שלא יקימו מדינה פלסטינית.

לטענתו, יועציו הקרובים המליצו על פרישה: "אמרו לי להישאר עם קהל התומכים של שמונים וארבע אלף. אבל אנחנו בפוליטיקה כדי לקדם את הדרך שבה אנחנו מאמינים, וכדי לשמור עליהם בימין".

הוא הוסיף כי "בלי עוצמה יהודית זו לא תהיה ממשלה ימנית, אם אפילו להצהיר על מדיניות ימין הם לא מסוגלים". הוא דחה את מה שהגדיר "קמפיין ההפחדה שעכשיו יעלה אחמד טיבי וכדומה, אבל אין שום תרחיש כזה".

בן גביר לא התכחש לכך שקלושים הסיכויים שלו לעבור את אחוז החסימה: "נכון. לפי הסקרים אנחנו לא עוברים את אחוז החסימה, אבל לפי כל הסקרים אנחנו עומדים על שנים וחצי מנדטים, ולפי כל הסקרים אי אפשר להרכיב ממשלה בלעדינו".

בן גביר הודה כי הוא מקווה שלאחר שלא תוקם ממשלה יהיו בחירות רביעיות, ואז הכל יפתח מחדש.