אל על תתגמל את סוכני הנסיעות על טיסות לארה"ב

אחרי שנאלצה לצמצם טיסות ליעדים שונים באירופה בשל בהלת הקורונה, חברת התעופה תעניק לסוכני הנסיעות תגמול של 5% על מכירת טיסות אל על לכל היעדים הישירים שלה בצפון אמריקה ויעדי ההמשך דרכם

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

אחרי שנאלצה לצמצם טיסות ליעדים שונים באירופה, חברת התעופה אל על יוצאת במבצע של תגמול לסוכני הנסיעות על הזמנות של טיסות לארה"ב. החברה תעניק תגמול של 5% על מכירת טיסות אל על לכל היעדים הישירים שלה בצפון אמריקה ויעדי ההמשך דרכם (בכל מחלקות הרישום), וזאת עד ל-31.12.20.

נזכיר כי בחודש יוני 2019 שינתה אל על את מודל תשלום העמלות שלה לסוכני הנסיעות. במובן מסוים המהלך הזה היווה יישור קן עם מרבית חברות התעופה שחתכו את שורת העמלה לסוכנים. המודל שאליו עברה אל על היה של תגמול על יעדי מכירות. חודש לאח מכן יצאה אל על במבצע של העניקה 7% עמלה לסוכנים על טיסות ליעדי צפון אמריקה - מבצע זה הסתיים בסוף 2019. כעת חוזרת אל על למודל התגמול, במסגרתו היא מעודדת את סוכני הנסיעות לפרגן לחברה הישראלית היום יותר מתמיד.

נזכיר כי אל על נקלעה למשבר חמור עם התפשטות וירוס הקורונה. מזה חודש וחצי שענף התעופה חווה ירידות בביקושים וביטולים טיסות שרק הולכים ומעמיקים. אל על כבר ביטלה את טיסותיה הישירות לסין, להונג קונג, לתאילנד ולאיטליה, כשאת הקו הישיר ליפן שהייתה אמורה לחנוך ב-11 במרץ היא דחתה לחודש אפריל.

הירידה בביקוש לטיסות אינה נעצרת ב"יעדי הקורונה", והיא החמירה עם אזהרת משרד הבריאות שלא לטוס לחו"ל כלל. ואכן אל על נאלצת כאמור לבטל טיסות ליעדים שונים באירופה בשל הביקוש הנמוך ולצמצם טיסות ליעדים שונים, בהם וינה, בודפשט, בריסל ופרנקפורט. מאל על נומק כי "בשל הנסיבות המיוחדות עקב אירוע הקורונה, ובכלל זה הנחיות והמלצות משרד הבריאות לציבור, אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בטיסות מסוימות, ובמסגרת זו מציעים גם חלופות בטיסות אחרות. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי-הנוחות". 

בתוך כך, הליך הקיצוצים באל על יצא השבוע לדרך עם ויתור על חמישה קורסים של כ-100 דיילים בתהליך הכשרה שונה ועל 60 טייסים שלא ישתלבו בחברה. מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע כי החברה תיאלץ לפטר 1,000 עובדים מתוך 6,360 עובדיה, כשהחברה ממתינה לסיוע ממשלתי שהובטח לה עוד לפני הבחירות.