בזמן שממתינה להשלמת מכירתה: מלאנוקס רוכשת חברה מצפון אירלנד

רוכשת את Titan IC הפרטית, המובילה בפיתוח טכנולוגיות לבינה ברשת (NI) וטכנולוגיית אבטחה להאצת חיפוש וניתוח נתונים, בסכום שאינו ידוע • קיבלה לכך את אישורה של Nvidia, שהודיעה על רכישת מלאנוקס תמורת 7.36 מיליארד דולר לפני כמעט שנה, אך מחכה עדיין לאישור הרגולטור הסיני, שמתעכב

איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: יוסי צבקר
איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: יוסי צבקר

בשבוע הבא תמלא שנה לדיווח על מכירתה של חברת הטכנולוגיה מלאנוקס ל-Nvidia, בעסקה של 7.36 מיליארד דולר במזומן. בזמן שהשלמת המכירה עדיין מתעכבת בשל עיכוב בקבלת אישור הרגולטור הסיני, מלאנוקס  מודיעה היום (ג') על עסקה אחרת, במסגרתה היא הרוכשת. מלאנוקס רוכשת את חברת Titan IC, חברה פרטית מבלפסט, צפון אירלנד, וזאת באישורה של אנבידיה. היקף העסקה לא פורסם, כך שכנראה מדובר בעסקה שנחשבת לא מהותית עבור מלאנוקס. בסוף 2019 היו בקופת מלאנוקס 876 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 6.7 מיליארד דולר.

לפי הודעת מלאנוקס, Titan IC מובילה בפיתוח טכנולוגיות לבינה ברשת (Network Intelligence - NI) וטכנולוגיית אבטחה להאצת חיפוש וניתוח נתוני עתק במגוון רחב של יישומים במרכזי נתונים. במלאנוקס מציינים שהרכישה תגדיל את יכולות מלאנוקס בתחום הבינה ברשת. כ-30 מהנדסים מועסקים בחברה, והמרכז שלה בבלפסט יהפוך למרכז המחקר והפיתוח של בינה ברשת עבור מלאנוקס.

החברה הנרכשת יצאה מ-CSIT, מרכז חדשנות של Queen's University בבלפסט לתחומי אבטחת הסייבר. הטכנולוגיה שלה, RXP, מתירה עומסי מחרוזת ביטויים רגילים (RegEx) והתאמת תוכנות זדוניות, ובכך משחררת ליבות מעבד ומספקת תפוקה מהירה ויעילות מוגברת. במלאנוקס מציינים שהיכולת הייחודית של RXP היא להתמודד בו זמנית עם תפוקה גבוהה ומורכבות והיא משלימה אידיאלית לפתרונות של מלאנוקס, הכוללים רשת נתונים מהירה, אחסון ומאיצי קריפטו בקצב מהיר.

"נקדם את הבינה ברשת לרמות חדשות"

"בינה ברשת היא טכנולוגיה חשובה כשהיא משולבת עם פורטפוליו מוצרי הקישוריות המובילים שלנו: מתגים, כרטיסי רשת חכמים ו"IPUs-, אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "הלקוחות שלנו ייהנו מיכולות הניתוח העמוק והאבטחה המשופרים שייוצרו על-ידי שילוב מוצרי האית'רנט והאינפיניבנד הטובים ביותר ומטכנולוגיות בדיקת חבילות נתונים עמוקה וניתוח נתונים המובילה בעולם שלTitan IC . עם רכישה זו, הרכישות שלנו מסתכמות עד כה ביותר מ-1.2 מיליארד דולר ומעל ל-53 מיליון דולר שהושקעו בחברות סטארט-אפ בכדי לקדם את אסטרטגיית הרשת החכמה שלנו".

נואל מק'קנה, מנכ"ל Titan IC, מסר כי "אנו שמחים להיות חלק ממלאנוקס, ויחדיו נאיץ את קצב החדשנות ונקדם את הבינה ברשת לרמות חדשות של ביצועים ותובנות". לדבריו, החברות עבדו יחד שנים רבות וכעת, "כחלק ממלאנוקס, נוכל להשיג יכולות חדשות לבינת סייבר, איתור והגנה מפני פריצות ויישומי ניתוח נתונים מתקדמים".