המאגר שמחבר בין בכירים בגיל פנסיה לעסקים קטנים ובינוניים

עמותת "והדרת" השיקה את מאגר גילדע, המקבץ בכירים בני הגיל השלישי המציעים שירותי פרילאנס למעסיקים בתחומי התמחותם

שיתוף פעולה בין בכירים מבוגרים ועסקים קטנים / צילום: שאטרסטוק
שיתוף פעולה בין בכירים מבוגרים ועסקים קטנים / צילום: שאטרסטוק

עמותת "והדרת" השיקה את מאגר גילדע, המקבץ בכירים בני הגיל השלישי המציעים שירותי פרילאנס למעסיקים בתחומי התמחותם. לדברי אנשי העמותה, המאגר מחבר בין הקושי של מאות בכירים בעלי ניסיון רב למצוא תעסוקה לבין הצורך של מעסיקים קטנים ובינוניים בידע שיש לאותם בכירים להציע. אותם מעסיקים חוששים להעסיק את המומחים מסיבות כמו "כישורי יתר", עלויות העסקה גבוהות וקושי לתחזק את יחסי העובד-מעסיק לאורך זמן.

"גילדע" נועד לחבר בין נבחרת המומחים למעסיקים. כך, למשל, משה וינקלר (70), שפרש לפנסיה לפני שנתיים לאחר שכיהן כמנכ"ל של חברות רבות במשק, מסייע פעם בשבוע לעסק משפחתי קטן של אב ובת הנמצא בקשיים. לדברי וינקלר, השכר שהוא מקבל מינימלי ומכסה את ההוצאות בלבד, אבל יש לו הזדמנות לתרום מניסיונו ולעזור. בלי זה, בעלי העסק לא היו מרשים לעצמם לקחת ייעוץ. "אם הייתי רוצה למצוא תפקיד של מנכ"ל, הייתי יכול למצוא בקלות, אבל המטרה שלי היא באמת לתרום, והרעיון הוא לגבות סכומים שחברות קטנות ובינוניות יוכלו לשלם. אין מה להשוות עם הסכומים ששילמתי כמנכ"ל על ייעוץ".

במסגרת זו מעודדת העמותה גם תמיכה במיזמים של בני הגיל השלישי. מנכ"לית העמותה, ריבי בלר, מספרת על חיבור שנוצר בין יזמת שהייתה במשך שנים שכירה בהייטק והחליטה להקים מיזם בתחום הציוד לילדים לבין מומחה בעל ניסיון בשיווק ובניית מערך מכירות. "כמו כל עסק קטן ומתחיל היא הבינה שאין לה תקציב לגיוס משאב כזה. הצענו לה להיעזר במומחה מהמאגר, שפעל כרפילאנסר, בהשקעת שעות לפי הדרוש ובמחירים שתוכל לעמוד בהם".