חשש להיחשפות לנגיף הקורונה בוועידת איפא"ק בוושינגטון

הנהלת השדולה שלחה מסר אזהרה לאלפי המשתתפים • בגלל הבחירות בישראל נעדרו מהוועידה בכירים ישראליים, אך נכחו בה ישראלים רבים • משרד הבריאות בירושלים: מי ששהה ב"וועידה בינלאומית בחו"ל" חייב להיכנס לבידוד ביתי ל-14 יום

התפרצות נגיף הקורונה בני יורק / צילום: Bebeto Matthews, AP
התפרצות נגיף הקורונה בני יורק / צילום: Bebeto Matthews, AP

הנהלת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, הזהירה אמש את אלפי המשתתפים בוועידתה השנתית בוושינגטו , שהסתיימה ביום ג', כי קיים חשש שחלק מהנוכחים באירוע נחשפו לנגיף הקורונה.

בוועידה נכחו 18 אלף פעילים. בגלל הבחירות בישראל, נעדרו ממנה בכירים ישראליים, כראש הממשלה, שרים וח"כים, שבדרך כלל משתתפים באירוע השנתי. עם זאת, נכחו בה מבקרים מישראל. בוועידה נאמו, בין היתר, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס ומחוקקים משני בתי הקונגרס.

במסר של אייפ"'ק למשתתפים נאמר: "נמסר לנו, כי קיימת אפשרות שקבוצת משתתפים בוועידה, מניו-יורק, באו במגע לפני הגיעם לאירוע עם אדם שנדבק בנגיף וחלה. אדם זה לא השתתף בוועידה. חברי הקבוצה הזו נתווספו לרשימת אנשים שנדרשים לבודד עצמם בביתם".

"ככל הידוע לנו, אף לא אדם אחד שנכח בוועידה אובחן כנגוע בנגיף עם כתיבת שורות אלה (יום ה', 4 לפנות בוקר שעון ישראל)", נאמר עוד בהודעה. "אנו מקיימים מגע הדוק עם מחלקת הבריאות של וושינגטון הבירה. מחלקת הבריאות מתואמת עם המרכז הפדרלי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומחלקת הבריאות של ניו-יורק. אנו נפעל לפי הנחיות גופים אלה לגבי נקיטת צעדים נוספים".

הנהלת אייפ"ק מציינת שמחלקת הבריאות של וושינגטון הבירה סבורה שמדובר בחשיפה עם סיכון נמוך. "למרות שמחלקת הבריאות הודיעה לנו שאין שום סיבה 'להשמיע צופרי אזעקה', אנו רוצים לוודא שהמידע יגיע לכל באי הוועידה", נאמר בהודעת השדולה.

משרד הבריאות בירושלים הודיע אתמול, כי כל מי שהשתתף ב"וועידה בינלאומית בחו"ל" חייב להיכנס לבידוד ביתי ל-14 יום. הודעת הוועידה לא ציינה האם מדובר בוועידת אייפ"ק בוושינגטון.

ככל הידוע, מקור ההידבקות הוא עורך-דין מניו-יורק. נכון ליום ד' בערב, מספר החולים במחלה בניו-יורק רבתי הוא 11. עורך-הדין, בן 50, מהעיר ניו-רושל, מצפון לעיר ניו-יורק, ביקר באיטליה לצורך עסקים ונחשף שם לנגיף. בני משפחתו נבדקו ואובחנו כנגועים אף הם וכך גם אחד משכניו. אחד מבניו הוא סטודנט בישיבה יוניברסיטי. כמה סטונדטים במוסד זה השתתפו בוועידת אייפ"ק. אין מידע האם הם נפגשו פנים אל פנים עם הסטודנט הנגוע.

ישיבה יוניברסיטי סגרה את אחד הקמפוסים שלה, שבה לומד הסטודנט החולה. בן אחר של עורך-הדין לומד בבית-הספר היהודי SAR ACADEMY, בעיר ריוורדייל, מצפון לעיר ניו-יורק. גם בית-ספר זה נסגר עד להודעה חדשה.