בענף הנדל"ן חוששים מסגר על השטחים בצל הקורונה: יגרום להשבתה מלאה של הענף

הטלת סגר על הרשות הפלסטינית בשל חשש מנגיף הקורונה יציב את ענף הבנייה הישראלי בבעיה מאחר שכיום עובדים בענף כ-70 אלף פועלים פלסטינים • בהתאחדות בוני הארץ טוענים כי המשמעות הכספית של סגר על אזור יו"ש עומדת על 380 מיליון שקל ליום עבודה

בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

עד כה משבר הקורונה לא היה בעל השפעה של ממש על ענף הנדל"ן, אלא שכעת גובר החשש בקרב גורמים בתחום כי זה עומד להשתנות לרעה. משרד הבריאות דווח היום על תיירים מיוון, ששהו בישראל וברשות הפלסטינית בין 19-27.2.20, ולאחר חזרתם ליוון חלו ונמצא כי הם חיוביים לנגיף קורונה.

לאחר הדיווח החלו דיבורים במערכת הביטחון על כך שהתפרצות של הנגיף בשטחי הרשות תגרום לישראל לשקול הטלת סגר מלא אם וכאשר יהיו סימנים לכך - ואחד הנפגעים העיקריים צפוי להיות ענף הבנייה.

הסיבה היא שהענף מתבסס בחלקו הגדול על פועלים מהרשות. כיום עובדים בענף כ-70 אלף פועלים פלסטינים באתרי בנייה בכל רחבי הארץ. אי כניסתם לישראל תביא להשבתה מיידית של אתרים רבים.

מי שעוד צפוי להיפגע הם העובדים הישראלים בענף - מהנדסים, פועלים, מתכננים, קבלים יזמים ועוד - שיושבתו. בהתאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים) העריכו לאחרונה כי המשמעות הכספית של החלטה להטיל סגר על אזור יו"ש ולמנוע כניסת עובדים לישראל, נאמדת בהפסד "צפוי" של 380 מיליון שקל ליום עבודה.

ל"גלובס" נודע כי בשעות האחרונות אף התקיים דיון בקרב גורמי ממשלה בכירים בהשלכות האפשריות ובצעדים שניתן לנקוט כדי למזער נזקים אפשריים.