סניף ויקטורי בבית שאן שנסגר עקב ליקויי תברואה נפתח מחדש

זאת לאחר שכל הליקויים תוקנו • בשבוע שעבר נסגר הסניף לאחר שבביקורת שערך משרד הבריאות נמצאו בו ליקויים תברואתיים, בהם בין היתר מזון פג-תוקף (דגים מעושנים) במקרר שאוחסנו בו מוצרי בצק לפני אפייה

סניף של רשת ויקטורי / צילום: תמר מצפי
סניף של רשת ויקטורי / צילום: תמר מצפי

עדכון (9.3.20): אחרי שסניף ויקטורי בבית שאן נסגר בעקבות צו מינהלי של משרד הבריאות, הסניף נפתח לקונים אחרי שכל הלקויים תוקנו. 

בויקטורי מסרו כי "מיד עם קבלת הממצאים, הרשת פעלה לתיקון הליקויים. במקביל, מטה הרשת מתחקר את האירוע ונמצא כל העת בסניף על-מנת שמקרה שכזה לא יחזור שנית. אנו בקשר עם כל הגורמים ומשתפים עימם פעולה לאורך כל ימות השנה, ולכן אנו סבורים כי ניתן היה להימנע מהוצאת צו זה ולהסתפק בביקורת חוזרת. כעת כאמור הליקויים תוקנו, והסניף נפתח לקונים". 

5.3.20: משרד הבריאות מודיע על צו הפסקה מינהלי למרכול ויקטורי בבית שאן. הנימוק: המצב התברואי בעסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים, לרבות הנחיות בנושא "תנאי תברואה נאותים למרכולים".

בביקורת שערך משרד הבריאות בוצעה השמדת מוצרי בשר, עוף ודגים במשקל כ-203 ק"ג. בנוסף, ובין יתר הליקויים, נמצא במהלך הביקורת מזון פג-תוקף (דגים מעושנים) במקרר שאוחסנו בו מוצרי בצק לפני אפייה.

הנחיות משרד הבריאות הן להפסקה מיידית של פעילות הסניף וסגירתו. הצו הזמני יבוטל עם תיקון הליקויים. הביקורת בסניף נערכה היום (5 במרץ 2020). 

מרשת ויקטורי נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הממצאים, הרשת פעלה לתיקון הליקויים. במקביל, מטה הרשת מתחקר את האירוע ונמצא כל העת בסניף על-מנת שמקרה שכזה לא יחזור שנית. אנו בקשר עם כל הגורמים ומשתפים עימם פעולה לאורך כל ימות השנה, ולכן אנו סבורים כי ניתן היה להימנע מהוצאת צו זה ולהסתפק בביקורת חוזרת".