בהלת הקורונה: האם בקרוב תוגבל כמות המוצרים שניתן לקנות בסופר?

רשת טסקו הבריטית מגבילה רכישת מוצרים מסוימים, וכיום ניתן לרכוש רק 5 פריטים של פסטה ומוצרי חיטוי • בשופרסל עדכנו כי ייתכן חוסר זמני בחלק מהמוצרים, בוויקטורי מדווחים על זינוק של 250% בהיקף הקונים באונליין • והאם צריך להגיד בעת הזמנת המשלוח שהרוכש שוהה בבידוד?

עגלת קניות / צילום: עינת לברון
עגלת קניות / צילום: עינת לברון

בדרך להגבלות של מוצרים בחנויות? רשת השיווק הבריטית טסקו החלה להטיל הגבלות על הקונים בכמויות שהם מעמיסים בעגלה. מדובר במוצרים כמו פסטה, שעועית יבשה ומוצרי חיטוי דוגמת מגבונים וג'ל ניקוי לידיים - כך מפרסם ה"דיילי מייל".

הגבלות כאלה יאפשר לשמור על המלאי, כשכל קונה רשאי לרכוש 5 פריטים בלבד מכל מוצר. בטסקו ציינו כי המגבלות הללו יחולו גם על הקונים אונליין.

לפי ה"דיילי מייל", ההחלטה התקבלה אחרי שהקונים פשטו על המדפים ורוקנו אותם בכל סניפי טסקו. חוויית הקנייה האופיינית לימים אלה ברשת כללה תורים משתרכים ועגלות עמוסות ב"מוצרי בידוד", לרבות חבילות של נייר טואלט.

ומה בארץ? אחרי שבשבוע שעבר קרס אתר האונליין של שופרסל בשל עומס קונים, האתר חזר לפעילות. עוד לפני משבר הקורונה היווה האתר 15% מכלל מכירות הרשת, וכעת מרגישים בשופרסל עלייה ניכרת בהיקף ההזמנות - וגם בכמות הקונים בסניפים. באתר מודיעה שופרסל לקונים כי "בשל עומס בהזמנות, ייתכן חוסר זמני בחלק מהמוצרים, וכן ייתכנו שינויים במועדי האספקה ובהגעת משלוחי שופרסל Online". בשופרסל, לפחות נכון לעכשיו, אין מגבלות על כמות הקניות (מעבר למגבלות סיטונאיות).

גם ברשת ויקטורי מדווחים כי מערך המשלוחים מתוגבר "בעקבות גידול של מאות אחוזים בצריכה באמצעות אתר האונליין". הרשת מבקשת להבהיר כי חלה החובה על כל אדם השוהה בבידוד ביתי לציין זאת בעת ביצוע ההזמנה תחת הערות המשלוח.

בוויקטורי מבחינים בזינוק של 250% בהיקף הקונים באונליין. ברשת לא מטילים מגבלות על מוצרים, ומפרטים כי המוצרים הנמכרים ביותר הם שימורי טונה, שימורי ירקות, אורז, דגני בוקר, נייר טואלט, מגבות מטבח, סוללות, מגבוני ניקוי, אקונומיקה, ממתקים ובקבוקי מים מינרליים.

ביינות ביתן מדווחים כי יש עלייה משמעותיות באונליין ובחנויות הרשת. ברכישות באתר מגה ויינות ביתן המכירות גדלו ביותר מ-100%, בסניפי הרשת ב-39%. לפי הרשת, "הצרכנים מצטיידים במוצרים יבשים וקופסאות שימורים. מתחילים לראות חוסרים במדפים של כלל הספקים גדולים כקטנים". ברשת לא הגבילו את מספר המוצרים בכל קנייה.