קטע כלכלי | פודקאסט

האם האבולוציה של הכלכלה גזרה על מעמד הביניים להיעלם?

מעמד הביניים הולך ונשחק בשנים האחרונות • האם זהו תוצר של מדיניות מתנכלת - או שאולי זו האבולוציה הכלכלית שקובעת שמעמד הביניים לא צריך להתקיים? • האזינו

הפגנה של עובדי אפקון / צילום: באדיבות ההסתדרות הכללית
הפגנה של עובדי אפקון / צילום: באדיבות ההסתדרות הכללית

הכלכלה הקלסית מניחה אחדות וריק. היא מניחה שהאדם הוא אדם מופשט, שהוא רציונלי, אנוכי ומחליפני, והיא סטטית. היא אינה מניחה שינויים. אבל האם המודל הזה הוא המודל הנכון והטוב ביותר להסברת המציאות?

לקראת סוף המאה ה-20 הלך והתפתח תחום חדש בכלכלה. זוהי הכלכלה האבולוציונית, המכונה גם הכלכלה ההתפתחותית. כלכלה זו מניחה השתנות והתפתחות ופרטים בעלי תכונות שונות.

בפרק הזה נפגוש סימולציה מרתקת שמתארת את התפתחותה של חברה אנושית ממצב של לקטים פרימיטיביים ועד למלווי כסף באמצעות בנקים - כל זאת כדי להדגים את התחום החדש.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.