דעה: איך "משחקי הכס" תעזור לכם במשרד

כמו בפרק הסיום של "משחקי הכס", מערכות יחסית כנות ותקשורת פתוחה ומקדמת הן המפתח לכל. היו קשובים ואדיבים לזולת, וביחד תנצחו

"משחקי הכס" / מקאל פוליי באדיבות yes
"משחקי הכס" / מקאל פוליי באדיבות yes

לאחרונה התחלתי לצפות מחדש בכל עונות משחקי הכס. באופן לא מפתיע בכלל, הסדרה המצליחה ביותר בכל הזמנים, ממשיכה לרתק אותי גם בפעם השנייה. אלא שהפעם, אני צופה בה באופן שונה ונחשפת לפרטים רבים, אליהם לא שמתי לב בפעם הראשונה.

אני מלאת ביטחון שגם אתם נשבתם בקסמיו של חצי האיש, הגמד, השימדון, טיריון לניסטאר, בציניות החיננית שלו, וביכולתו הדיפלומטית להינצל על נפשו פעם אחר פעם ורק בזכות לשונו החריפה. דמות מעניינת אחרת, זהו ואריז הסריס. ואריז עבר מסכת עינויים קשה ולמרות זאת (או בזכות) הצליח לסלול את דרכו אל מועצת המלך בבירה הגדולה. באחת הסצנות בשיחה דיפלומטית עם סבתא טיירל בעונה השלישית הוא מכריז:"אני דואג לשמור קרוב אליי את בני בריתי, אבל את אויביי אני שומר קרוב אף יותר".

אז בואו נחזור רגע אל המציאות, החיים הם לא משחקי הכס וודאי פחות דרמטיים וססגוניים, ויחד עם זאת, במיוחד כמנהלים בכירים אנו מתבקשים לגלות יכולות דיפלומטיה גבוהות.

נכנסתם לעבוד בתפקיד בכיר בארגון גדול, כבר בשבועות הראשונית הבנתם שסמנכ"ל הכספים, הוא חבר קרוב של אחד המייסדים, סמנכ"ל משאבי האנוש הוא ה"יד", ועומד מאחורי רוב החלטות המנכ"ל ואתם, סמנכ"לי השיווק, שזה עתה נכנסתם לממלכה, צריכים להתחיל מההתחלה ולהתוות את דרככם בארגון.

במהלך שנות הקריירה שלי, יצא לי לעבוד בארגונים גדולים, והפוליטיקה תמיד היוותה (ועודנה), חלק מהותי משם המשחק. אז איך שומרים על מעמדכם כסמנכ"לים, איך בונים קשרי אמון נכונים, ואיך צולחים בשלום את הפוליטיקה הארגונית?

הכנתי לכם מספר טיפים יישומים לאיך להתנהל ולצלוח פוליטיקות ארגוניות בדרגי ניהול בכירים:

1. הכירו בעובדה שאתם החדשים בשכונה , סביר להניח שיש כבר חברויות שנרקמו לאורך השנים, בריתות גלויות ונסתרות, יש אויבים והיסטוריה של פוליטיקה ארגונית, והשקיעו את החודשים הראשונים שלכם בתפקיד בהכרת ולמידת כל חלקי הארגון . מה מניע כל אחד מגורמי ההשפעה, מה המטרה שלהם ואיך אתם יכולים לעזור להם להשיג אותה ולשגשג בארגון. חשבו איך תוכלו ביחד עם המנהלים העמיתים לייצר ערך עסקי כשותפים.

2. השקיעו בזמן איכות - דאגו לשהות בחברת מנהיגי הארגון, אבל באופן אמיתי ורציני ולא רק במסגרת פגישות עבודה. דאגו שזה יהיה זמן איכותי משמעותי עבור שניכם.

3. הכל מתחיל ומסתיים במערכות יחסים! נסו למצוא מכנה משותף כמו תחביב, ספורט, משפחה, בעל חיים, חברים או אויב שיחבר בניכם לבין המנהלים האחרים. שתילת הזרע הזה, תהיה משמעותית במערכת היחסים הנרקמת שלכם ולעיתים, ההבדל הקטן בין הצלחה לכישלון.

בניית אמון הוא נדבך חשוב מאוד! רכשו את האמון של הקולגה שלכם בצעדים קטנים: הרשו לעצמכם להיות פגיעים ולהיחשף, הוו אוזן קשבת, תמכו בהם במהלך שהוא משמעותי עבורם.

4. "Kill them with kindness" - כמו שייעץ לורד ואריז בתבונה, את האויבים והמלעיזים, שמרו הכי קרוב אליכם. דאגו לשוחח עימם בארבע עיניים, להבין מה מניע אותם ומה גורם להם להגיב אליכם באופן בו הם מגיבים. היו אדיבים כלפיהם. היו הראשונים להציע עזרה והכי חשוב התמידו בכך. נחמדות ואדיבות הן תכונות נעלות.

5. בחרתם להיות מהאו"ם - במצבים מסוימים, האסטרטגיה הזו תעבוד לכם, אבל במצבים מסוימים, דווקא יצירת קואליציות תהיה האפשרות המוצלחת יותר. דאגו לנקוט באסטרטגיה המדויקת בסיטואציה בה אתם נמצאתם. בחירה שגויה עשויה לעלות לכם ביוקר ולהוות מהלך אל חזור.

6. עזרו למנהלים הקולגות במיתוגם האישי בתוך הארגון ומחוצה לו. הציעו להם במות לדבר, לכתוב מאמרים, לשפוט בתחרויות, לברך באירוע פנימי, תנו להם במה בניוזלטר המשרדי וכו'. הציעו להם הדרכה אישית בפלטפורמות שיווקיות טכנולוגיות, שלעתים נתפסות בעיניהם כמאתגרות כמו טוויטר, טיק טוק, לינקדאין, סלאק. הנחו אותם באופן אישי או הציעו שאיש הצוות שלכם ינחה אותם, אם הם ירגישו נוח יותר ופחות מובכים מולו.

7. בחנו את עצמכם: מה רמת האינטליגנציה הרגשית שלכם? האם אתם מבינים את הקולגות, מה מניע אותם? היו רגישים כלפיהם.

8. קבעו פגישות אישיות מקדימות עם גורמי השפעה לפני פגישה משמעותית. בחנו מה עמדתם, מה החסמים שלהם ומה עליכם לעשות או לשנות בכדי שהם יתמכו ביוזמה שלכם.

9. שימו את האגו בצד. ניהול מתוך אגו זה לגמרי פאסה.

10. פרגנו לעצמכם וקחו מאמן עסקי חיצוני, שישמש עבורכם כיועץ סתרים, פסיכולוג וחבר לעת מצוא, שילווה אתכם לאורך המסע המפרך.

כמו בפרק הסיום של משחקי הכס, מערכות יחסית כנות ותקשורת פתוחה ומקדמת הן המפתח לכל, היו קשובים ואדיבים לזולת וביחד תנצחו את מלך הלילה, את צבא המהלכים הלבנים ואת הפוליטיקות הארגוניות.

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי גלובלית (CMO) במשרד עורכי דין בינלאומי