מניית הפניקס זינקה היום ב-4%, בניגוד למגמה בשוק, כשהיא משלימה עלייה של 11% מתחילת השנה • העלייה היומית במניה התרחשה בעקבות פרסום תוכנית אסטרטגית שבה סימנו בהפניקס יעד שאפתני של הגעה לרווח כולל של 2 מיליארד שקל בשנת 2027, עם תשואה להון של 18%-16%
בשנת 2022 מכרה ג'וליה זהר את טחינה אל–ארז לקרן פורטיסימו בתמורה לעשרות מיליוני שקלים • בשיחה עם יובל כהן, מקים ומנהל הקרן, היא סיפרה על הדרך למכירה, מה חשב על כך הדור הבא והחיים שאחרי
ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בפירמת LGA, הסביר בכנס החברות המשפחתיות של גלובס איך עסקים יכולים להצליח באקוסיסטם של היום • "עליהן לגבש אסטרטגיית ניהול וחזון טכנולוגי"
ד"ר שאול חיון, שותף במשרד מיתר עו״ד דיבר היום בכנס החברות המשפחתיות של גלובס • "העצה שלי: חשיבה תאגידית חדשה, רעננה ופתוחה יחד עם שיח משפחתי אמיץ עם יועצים חכמים ורגישים, יכול להוביל לסט אפשרויות הרבה יותר רחב ממה שהכרנו עד היום בקשר למעבר בין דורי"
מיקה מזור מובילת הפעילות של LGA בישראל ועו"ד יפעת גינסבורג דיברו בכנס החברות המשפחתיות של גלובס על השאלה איך נכון לתכנן ניהול המשכיות • מיקה מזור ציינה כי אחת הבעיות של בעלי עסקים משפחתיים הוא הקושי לתכנן קדימה "כשאנחנו נכנסים לשותפות אסטרטגית צריך לקחת בחשבון את כל השינויים שעתידים לקרות" • עו"ד גינסבורג: "כשמדובר על משפחה שיש לה עסק, רמת המורכבות מאוד גדולה, יש ניגוד אינטרסים אינהרנטי בין העסק למשפחה"
הבנק השוויצרי יוליוס בר, שהחל כעסק צ'יינג' משפחתי, מלווה חברות משפחתיות ומשפחות עושר בדרכן להפיכה לאימפריה • בכנס החברות המשפחתיות של גלובס, תיארה המנכ"לית סיגל שפירא את המאפיינים של עסקים משפחתיים, ואילו אתגרים יש להן בדרך
קביעת מטרות היא תהליך בסיסי שצריך להיעשות בכל ארגון - ומדינה • מודל שנקרא SMART כולל חמישה מרכיבים הכרחיים להצבתן • אחרי 140 ימי לחימה, על ממשלת ישראל לקבוע מטרות אפקטיביות לתמרון הקרקעי • איך המודל הזה יוכל לסייע לה?
המלחמה מציבה חברות וארגונים בפני אתגרים שלא היו חשופים להם מעולם, ונדרשים פתרונות לשינוי הפרדיגמות • כדי להתמודד עם המצב, כל חברה מחויבת למפות את היכולות האסטרטגיות שלה, כגון יכולות דיגיטליות, שיתופי פעולה חווית לקוח ועוד
החברות הישראליות שפועלות בשוק הגלובלי נדרשות לבחון מחדש את מערך השיווק שלהן ולעדכן מסרים • חשוב לשדר יציבות ואיתנות למרות הקושי, אך כדאי להימנע ממיצוב פוליטי
יצירתיות היא הכוח שמניע עסקים, אך הדרך להשיג אותה עוברת בלא מעט חסמים - גם כאלו שאנו שמים על עצמנו, וגם כאלו שמובנים בארגונים • כיצד בכל זאת אפשר להתחבר לילד היצירתי שבתוכנו? • חצי שעה של השראה
במסגרת כנס ה-ESG של גלובס ובנק דיסקונט, התקיים פאנל שעסק ב-ESG במציאות משתנה, בהנחיית שירלי קנטור, מומחית לאחריות תאגידית, אימפקט ושיווק חברתי • בפאנל השתתפו ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה, כספים החזקות בדיסקונט; ועמליה אדלר-וקסמן, סמנכ״לית בכירה ל־ESG גלובלי בטבע
סיפור יכול להפוך עובדות ומידע למודל מנטלי משותף על איך העסק עובד ולאן מועדות פניו • אם תדעו לבנות נרטיב לגבי מה החברה עושה, מה צריך להשתנות ומה היא תעשה בעתיד הוא גם יגביר את קצב הלמידה בחברה, מה שעשוי להיות מפתח ליתרון תחרותי
חברות שמגבשות אסטרטגיות לטובת בעלי העניין מקטינות את הסיכון שלקוחות יערקו, מפחיתות תחלופת עובדים ומונעות פגיעה באמון בהן • באמצעות שלושה שלבים פשוטים, ניתן לבנות אסטרטגיה שתאזן בין הצרכים של כל המעורבים
מאז שנות ה־80, גל של מיקוד־מחדש שטף את ארה"ב, ורבים הניחו שכך ניתן לשפר את הביצועים • אך ההתמקדות הכפויה מנעה מהם להסתגל לשינויים • תהליך זה, בסופו של דבר, השפיע על סיכויי ההצלחה של חברות רבות
מדוע פרויקטים גדולים משתבשים לעתים כל כך קרובות? אחת הסיבות היא תכנון מהיר מדי, שגורם לעיכובים ומייקר את העלויות
לפני שמגבשים אסטרטגיה בשוק רווי מתחרים, חשוב להבין מה בכלל בעלי עניין באמת רוצים וצריכים • גרהם קני, מומחה לגיבוש אסטרטגיה בארגונים שונים, מציע טכניקות יוצאות דופן כדי להשיג יתרון מול המתחרים
ארגוניםחברות משפחתיותחצי שעה של השראהייעוץ אסטרטגיישראל במלחמהכנס החברות המשפחתיותמגזין הניהול של הרווארדניהולניהול וקריירהתכנון