רופא באיטליה: "אנחנו כמו במצב מלחמה, מכריעים במי לטפל ובמי לא"

בראיון שעורר הדים לעיתון "קוריירה דלה סרה", אמר מרדים בבית חולים בברגמו ליד מילאנו: "אין לנו מספיק משאבים בבית החולים כדי לטפל בכולם; אם החולה בן 80-95 וסובל מכשל נשימתי, הוא ככל הנראה לא יזכה להנשמה מלאכותית"

צוות רפואי באיטליה נושא ארון של קורבן קורונה / צילום: AP Photo, AP
צוות רפואי באיטליה נושא ארון של קורבן קורונה / צילום: AP Photo, AP

בתי החולים בצפון איטליה נמצאים במצב חירום, והעומסים האדירים גורמים לכך שהרופאים נאלצים להכריע במי לטפל ואת מי לזנוח ללא טיפול - כך עולה מדיווחים בתקשורת האיטלקית ביממה האחרונה, שבה מנסה הממשלה ברומא להטיל סגר על כ-16 מיליון בני אדם בצפון המדינה כדי להתמודד עם ההתפרצות החמורה של נגיף הקורונה.

בראיון שעורר הדים לעיתון "קוריירה דלה סרה", אמר מרדים בבית חולים בברגמו ליד מילאנו: "אנחנו פועלים כמו במלחמה ומחליטים במי לטפל לפי גיל ומצב בריאותי קודם".

"לצערנו, אין לנו מספיק משאבים בבית החולים, מיטות טיפול נמרץ ואמצעים אחרים כדי לטפל בכולם, אז רק חלק מהחולים (הקשים) מצונררים", אמר הרופא.

הוא ציין כי שיקולים אחרים, כמו היכולת של החולה להשתקם מההנשמה המלאכותית, משחקים גם הם תפקיד בהחלטה אם לטפל בחולים או לא. "אם החולה בן 80-95 וסובל מכשל נשימתי, הוא ככל הנראה לא יזכה להנשמה מלאכותית", ציין.

הרופא המליץ לתושבי צפון איטליה להישאר בבית. "אני רואה יותר מדי אנשים ברחוב, עדיף להישאר בבית עכשיו".

רופא אחר ציין בראיון לעיתון שהתפרסם לפני יומיים כי בתי החולים מלאים לחלוטין, וכי חלק מהטיפולים הנמרצים מתבצעים אפילו במסדרון, ולא בחדרים הייעודים והסטריליים המיועדים לכך.

מספר המתים באיטליה כתוצאה מהנגיף זינק אתמול (א') בחדות - 113 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהקורונה, כשהם מביאים את מספר הקורבנות הכולל במדינה ל-366. 1,500 חולים חדשים התווספו למספר המאובחנים עם הנגיף, שהגיע ל-7,375 בני אדם. המספרים צפויים להתעדכן היום בערב.