למרות ההכרזה, כרגע לוח הטיסות של אל על לא משתנה; קווים חדשים יידחו

אל על תדחה את פתיחת הקו לשיקגו ל-28.6.2020 ואת הקו לטוקיו ל-29.8.2020, במקום המועד המקורי בחודש מרץ • תמשיך להפעיל את הקווים, "מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים"

מטוס אל על / צילום: סיון פרג'
מטוס אל על / צילום: סיון פרג'

אל על נכנסת למצב חירום בעקבות ההכרזה הערב על חובת הבידוד לשבים לישראל מכל היעדים בחו"ל. החברה הודיעה כי תמשיך להפעיל טיסות לאמריקה, לאירופה ולאפריקה לפי הביקושים, "מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים".

החברה תדחה את פתיחת הקו לשיקגו ל-28.6.2020 ואת הקו טוקיו ל-29.8.2020, במקום המועד המקורי בחודש מרץ. גם הטיסה לדיסדלדורף תידחה לחודש יוני.

בשעה שחברות התעופה האירופיות כבר לא טסות לישראל, יש להניח כי גם החברות מארה"ב יפסיקו לטוס לארץ, והמדינה תיכנס למעין מצור.

אל על לא מבטלת כרגע קווים קיימים, אלא תבצע שינויים בלוח הטיסות שיכללו התאמות ככל שיהיו ביקושים. ישראייר וארקיע כבר הודיעו על סגירת הקווים הבינלאומיים שלהן. לוח הטיסות של כלל החברות וגם של אל על הוא נזיל, כפי שכבר למדנו בימים האחרונים, ולכן הנוסעים יצטרכו לעקוב אחר עדכונים. כבר כעת התפוסה במטוסים היא חלקית, אולם טיסות עם נוסעים בודדים לא יופעלו.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסר הערב (ב') כי "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום, ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, לאירופה ולאפריקה, וזאת בהתאם לביקושים ולצורך. בהמשך להודעת הממשלה הערב על בידוד לכל הישראלים השבים מחו"ל ובמקביל להודעות על איסור כניסה לאזרחים זרים לישראל ולמרות הירידה המשמעותית בביקוש לטיסות עתידיות, אל על תמשיך להפעיל טיסות בהתאם לביקושים, מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים.

החברה מודיעה כי "לאחר ביצוע הערכת מצב שנערכה באל על הערב, הוחלט על ביצוע שינויים והתאמות מסחריות בלוח הטיסות תוך התחשבות בכמה שיקולים מרכזיים: שימור הקשר האווירי לישראל לנוסעים ומטען; שמירה על בריאות וביטחון הנוסעים והצוותים; ומתן פתרונות ללקוחות החברה. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להקדים את מועד טיסתם ולהתעדכן בפרסומים השוטפים אודות הפעלתן של הטיסות".

אל על מודיעה עוד כי תאפשר ללקוחות המחזיקים בכרטיסי טיסה שמועד תחילת נסיעתם עד 31/3/20 לדחות או להקפיא כרטיס הטיסה ליציאה עד 28/2/21, ללא תשלום דמי שינוי וטיפול (בכפוף לשינויים במחיר כרטיס הטיסה ככל שיחולו); וכי החברה תאפשר ללקוחותיה המתמידים לשמר את מעמד היוקרה במועדון הנוסע המתמיד. חברים שתוקף המעמד שלהם הוא עד סוף אוגוסט, יזכו לשימור מעמדם לחצי שנה נוספת. בהמשך צפויים עדכונים נוספים ללקוחות המועדון של החברה.

אל על ממתינה לתשובת האוצר באשר למענק שהיא מייחלת לו - מענק זה יינתן כסיוע לשיפור התזרים דרך הקלות במיסוי - וזאת בתמורה למהלכים של התייעלות שיכללו פיטורים המוניים וכן קיצוצי שכר והוצאות אחרות. אל על תציג תוכנית מפורטת לאוצר בימים הקרובים.