רשת 13 | בלעדי

אחרי חודשיים בלבד: סמנכ"ל הדיגיטל של רשת אלדד וינברגר פורש

וינברגר מונה לתפקיד בשלהי כהונתו של המנכ"ל הקודם יוסי ורשבסקי, במטרה להיות מי שיוביל קדימה את האסטרטגיה הדיגיטלית של רשת 13 • גל גורן, שעבדה עם מנכ"ל רשת אבי בן טל ב-ynet, תצטרף לרשת לתפקיד בכיר בתחום הדיגיטל

נמשכים השינויים בהנהלת רשת 13: ל"גלובס" נודע כי חודשיים בלבד לאחר שהצטרף לערוץ - אלדד וינברגר, סמנכ"ל הדיגיטל של החברה, פורש מתפקידו.

וינברגר מונה לתפקיד בשלהי כהונתו של המנכ"ל הקודם יוסי ורשבסקי, במטרה להיות מי שיוביל קדימה את האסטרטגיה הדיגיטלית העתידית של רשת 13. זמן קצר לאחר מכן התברר כי ורשבסקי לא יישאר בתפקידו, ואת מקומו תפס אבי בן טל, שכיהן כ-13 שנה בתפקיד מנכ"ל ynet. כניסתו של בן טל והשינויים הצפויים בערוץ הביאו להגדרה מחודשת של תפקידו של וינברגר, שביקש בעקבות זאת לפרוש. בן טל קיבל את בקשתו.

באופן טבעי הביאה כניסתו של בן טל לחילופים בצמרת הנהלת רשת: ציון פרץ, שכיהן בתפקיד המשנה למנכ"ל, פרש, וטרם מונה לו מחליף; וסמנכ"לית התוכן של הערוץ, זיוית דוידוביץ', פרשה והוחלפה בעמי גלאם.

אלדד וינברגר נחשב לאיש תוכן ודיגיטל מוערך. הוא ניהל חלק ניכר מהקריירה שלו בקבוצת מקאן ונגע בתחומים מהותיים בהם עוסק פרסום: קריאייטיב, דיגיטל וניהול לקוח. לפני מספר שנים ולאחר שכיהן בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל, עזב וינברגר את הקבוצה לטובת תפקיד המשנה למנכ"ל מאקו, זרוע הדיגיטל של קשת 12. אולם בהמשך, כשהתחלף בקבוצת מקאן מנכ"ל, והמנכ"ל החדש עמית משיח החל לבנות כוורת של כישרונות, חזר וינברגר לקבוצת מקאן בתפקיד המשנה למנכ"ל, תפקיד אותו חלק עם נדב פרסמן. בהמשך נערך רה-ארגון בהנהלה של מקאן, משיח הפסיק לנהל את התוצר המקצועי, ומי שנכנס לתוך הנישה הזאת היה נדב פרסמן, שמונה לתפקיד המנכ"ל וקיבל את האחריות על כך. בסיטואציה שנוצרה החליט וינברגר לפרוש וזמן קצר לאחר מכן הצטרף לרשת.

באותה תקופה נדמה היה כי חיבור של דמות כה מנוסה מתחום הדיגיטל לרשת מאותת על כוונתה של רשת להתחזק בדיגיטל, תחום בו היא סובלת מנחיתות משמעותית לעומת המתחרים בקשת. 

בניגוד למתחרים בקשת 12, שהשקיעו מיליוני שקלים בפיתוח זרוע דיגיטלית, אך כיום יש להם את אתר מאקו שנחשב לאחד משלושת האתרים הגדולים בישראל - ברשת 13 לא הצליחו לבנות זרוע דיגיטלית משמעותית. החיבור ההולך וגובר בין הפלטפורמות השונות הפך את היעדר הזרוע הדיגיטלית של רשת למגבלה של ממש: גם באפשרות לתמוך ולקדם תכנים שעולים על מסך הטלוויזיה בתוך אתר האינטרנט של הערוץ, אך גם ביכולת ליהנות מאפיקי הכנסה חדשים בדיגיטל.

בשלב מסוים נדמה היה כי ההבנה בצורך בזרוע דיגיטלית חזקה הופנם ברשת, כשהחברה ניסתה לרכוש מבזק את קבוצת וואלה, אך המשא-ומתן בנושא לא עלה יפה בגלל פערי מחיר. במקביל התמודדו באתר עם אתגרים משמעותיים אחרים - למשל הצורך למזג בצורה יעילה את ערוץ עשר לתוך הפעילות, לעבוד על הסינרגיה עם חברת חדשות חדשה וליישר את הרווחיות, שספגה מכה קשה בגלל ההשקעות שנבעו מפיצול ערוץ 2 והשיתוק שנכפה על הערוץ בחודשי המיזוג הארוכים.

בשלב הזה לא ברור כיצד תטפל רשת בנחיתות שלה בדיגיטל: האם תנסה שוב לרכוש את וואלה או תנסה להקים אתר חדש מהיסוד. בכל מקרה, מינויו של מנכ"ל המגיע מניהול אתר החדשות הגדול בישראל, מייתר במידה מסוימת את הצורך של פיגורה כמו וינברגר בצמרת הערוץ. 

בשוק מעריכים כי בן טל צפוי להעביר אליו לרשת חלק מאנשי אמונו מ-ynet כדי לנסות לתת "עזרה ראשונה" לזרוע הדיגיטלית של הערוץ. וינברגר מתאים אולי לניהול מורכב של תוכן, אבל בשלב בו רשת נמצאת עתה במובן הדיגיטלי, הוא "אובר שוטינג" לצרכים. לאחר שנים של הזנחה הזרוע הדיגיטלית של רשת דורשת טיפול בסיסי אפילו ברמת התשתיות הטכנולוגיות, שעל-פי מקורבים בתעשייה רחוקות מהרמה הנדרשת לאתר בתחרות. יש להניח כי עוד לפני גיבוש וטיפול באסטרטגיה מרחיקת לכת שהשלכותיה הם הוצאות כספיות גדולות, יטפל בן טל באתר ברמות טקטיות, ישפר וייעל את מה שיש. בהקשר זה נציין כי בקרוב תצטרף לחברה גל גורן - שעבדה עם בן טל ב-ynet, והפורטה העיקרי שלה הוא בטכנולוגיות ובפרויקטים טכנולוגיים - לתפקיד בכיר בתחום הדיגיטל.