ליקוי חמה: הצניחה של סולאראדג' בנאסד"ק מחקה אתמול יותר ממיליארד דולר משווי החברה

למרות הצניחה אתמול, מניית חברת האנרגיה הסולארית עדיין מניבה תשואה גבוהה למשקיעים, עם עלייה של כ-180% בשנה האחרונה • מניות נוספות ממגזר האנרגיה הסולארית, וכן טסלה, נסחרו בירידות חדות בעקבות נפילת מחירי הנפט, שמקטינה את התמריץ לחפש חלופות לנפט

יום קשה עבר אתמול (ב') על המשקיעים בוול סטריט, כשמדדי המניות המובילים התרסקו, מדד "הפחד" (VIX) זינק - ומחיר הנפט צלל. לא מעט מניות נפלו אתמול בשיעור חד, ואחת מהן היא מנייתה של חברת סולאראדג' הישראלית, המספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית. המניה נפלה אתמול ב-16.3%, ומשווי השוק של סולאראדג' נמחקו במהלך יום המסחר יותר ממיליארד דולר.

בסיומו של יום המסחר אתמול ננעלה מניית סולאראדג'  במחיר הקרוב ל-112 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 5.5 מיליארד דולר. למעשה, המניה נפלה ב-21.5% מאז השיא שאליו הגיעה רק לפני כשבועיים וחצי. למרות הצניחה אמש, סולאראדג' עדיין מניבה תשואה חיובית גבוהה למשקיעים בה, עם עלייה של 17% מתחילת השנה, קפיצה של כ-180% בשנה האחרונה - וזינוק של יותר מפי שישה במחיר מאז ההנפקה ב-2015.

מניית סולאראדג' נפלה אתמול יחד עם מניות נוספות ממגזר האנרגיה הסולארית, ובהן מניית Enphase Energy, שאיבדה 18.2%, פירסט סולאר שירדה 9.7%, ו-Sunrun שנפלה ב-17%. במקביל גם מניית טסלה , המפתחת רכב חשמלי, נסחרה אתמול בירידה של 13.6%. הסיבה לירידות החדות במניות אלה מוסברת בירידה החדה אתמול במחיר הנפט. כשמחיר הנפט עולה, התמריץ לחפש חלופות גובר - ולכן עולות המניות של חברות מהתחום הסולארי או יצרניות רכב חשמלי. מנגד, כשמחיר הנפט צונח, המצב כמובן הפוך. היום, על רקע התאוששות במחיר הנפט, המניות נסחרו בעליות בשלב טרום המסחר בוול סטריט. 

בינתיים עוד לא היה שינוי בהמלצות האנליסטים לגבי מניית סולאראדג'. לפי נתוני אתר Marketwatch, בין 12 אנליסטים המסקרים את מניית החברה, שמונה מחזיקים בהמלצת "קנייה" וארבעה בהמלצת "החזק". מחיר היעד הממוצע למניית סולאראדג' הוא קצת פחות מ-135 דולר - מחיר שאותו כבר עקפה באחרונה, אבל כעת מהווה פרמיה של 20.7% על המחיר הנוכחי בנאסד"ק.

סולאראדג', בניהולו של צבי לנדאו, עוסקת בפיתוח ואספקה של מערכות לאופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית, ופעילה גם בתחומים משיקים, שאליהם נכנסה באמצעות רכישות שביצעה בשנים האחרונות.

סולאראדג' סיימה את שנת 2019 עם צמיחה של 52% בהכנסות לרמה של 1.4 מיליארד דולר, עלייה של 48% ברווח הנקי (Non-GAAP) ל-233 מיליון דולר, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת ברמה של 259 מיליון דולר. תחזית החברה לרבעון הראשון של 2020 היא לצמיחה של 56%-62% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2019, והן צפויות להגיע ל-425-440 מיליון דולר.