בצל הקורונה: תחרות האפ"י נדחית; התחרות בקאן ממשיכה בינתיים כרגיל

מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: "תעשיית השיווק הפרסום נמצאת באחת משעותיה הקשות, ולכן נחכה עד יעבור זעם"

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק / צילום: תמר מצפי
תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק / צילום: תמר מצפי

חלל נוסף כתוצאה מהתפשטות מחלת הקורונה: תחרות הפרסום האפקטיבי, האפ"י, נדחית ולא תתקיים במאי כפי שתוכנן. ההחלטה על דחיית התחרות התקבלה באיגודי השיווק והפרסום לאור פניות של משרדי פרסום ומפרסמים, שהבהירו כי בעת הזאת אין בארגונים משאבים כספיים וניהוליים להקצות כדי לקחת חלק בהכנות.

נבהיר כי משרדי הפרסום והמפרסמים המשתתפים בתחרות האפ"י משלמים גם דמי השתתפות לעבודה בעלות של כמה אלפי שקלים וכן משקיעים הרבה כסף וזמן בהגשות עצמן, שנעשות לעתים קרובות באמצעות יועצים חיצוניים.

אומנם באיגודים כבר פרסמו קול קורא בו הוזמנו מפרסמים ומשרדי פרסום להתמודד בתחרות, אולם למרות זאת התקבלה ההחלטה לקבל את הבקשות ולדחות את התחרות לרבעון האחרון של 2020.

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, אשרה את הידיעה ומסרה בתגובה: "הנהלת התחרות חיה בתוך עמה. אנחנו קשובים מבינים ומזדהים עם המצוקה של החברות המסחריות ומשרדי הפרסום, שממש בימים אלה אמורים לכתוב את ההגשות ולהשקיע בהם משאבים ניהוליים וכספיים. תעשיית השיווק הפרסום נמצאת באחת משעותיה הקשות, ולכן נחכה עד יעבור זעם".

לעומת זאת ,בתחרות של "אריות הפרסום קאן", שנחשבת ל"אולימפיאדה של ענף הפרסום", ממשיכה בינתיים להתנהל כאילו אין מגיפה עולמית: התחרות עצמה אמורה להתקיים לקראת סוף חודש יוני, ומנהלי התחרות מעדיפים שלא להחליט על ביטול מראש אלא לדחות את ההכרעה עד השלב שבו מגיעים לנקודת האין-חזור. במייל שנשלח אתמול (ג') לנציגי התחרות בעולם, מסרו מנהלי התחרות כי הם "ערניים למצב אך ממשיכים כרגיל".

יגאל בראון, הנציג הרשמי של פסטיבל קאן בישראל, מסר בתגובה: "אנחנו ממשיכים לסייע בהיערכות תוך תשומת-לב מרביות להתפתחויות היומיומיות".