למרות האיומים, הליכוד לא תתבע את העיתונאים בפרשת המעקבים נגד בני גנץ

גורם בליכוד מאשר ל"גלובס" כי הליכוד אכן החליט שלא להגיש את תביעת לשון הרע אך טוען כי אפיק זה לא נזנח לחלוטין וכי הוחלט לפנות בשלב זה לאפיק של בקשה ממבקר המדינה לחקור את הטענות נגד הליכוד

שלטים של נתניהו במטה הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שלטים של נתניהו במטה הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס

למרות מכתב ההתראה הדורש התנצלות והבהרה מיידיים, מפלגת הליכוד החליטה שלא לתבוע את "חדשות 13" והעיתון "דה מרקר". זאת חרף העובדה כי כלי התקשורת סירבו להתנצל ואף הודיעו כי הם עומדים מאחורי הפרסומים.

הרקע למכתב ההתראה הוא הפרסומים בעניין מעורבות הליכוד בשכירת שירותי חברת חקירות פרטיות באמצעות חברת קש שתאסוף מידע מביך על בני גנץ, ואף פריצה לטלפון הנייד שלו, תוך ביצוע עבירה נוספת על פי חוק מימון המפלגות כיוון שהתשלום בוצע, על פי הנטען, דרך עו"ד יוסי כהן המקורב למשפחת נתניהו. לטענת דה מרקר, מדובר בעבירה על החוק לאור הנחיית מבקר המדינה ליישום החוק לפיה "סיעה תשלם את הוצאותיה במישרין לספק, לנותן השירות לקבלן או לעובד".

גורם בליכוד מאשר ל"גלובס" כי הליכוד אכן החליט שלא להגיש את תביעת לשון הרע אך טוען כי אפיק זה לא נזנח לחלוטין וכי הוחלט לפנות בשלב זה לאפיק של בקשה ממבקר המדינה לחקור את הטענות נגד הליכוד כדי להזימן.

בפנייה של הליכוד למבקר נכתב כי "כדי לעצור את גל השמועות השקריות ומאחר ואין מה להסתיר, מבקשת הליכוד כי תעשה שימוש בסמכותך ותפתח בבדיקה מיידית של הטענות המופרכות שהועלו בפרסומים אלה".

יש לציין כי אכן סמכותו של מבקר המדינה לבדוק את סוגיית מימון המפלגות מההיבט המנהלי, אולם אין בסמכותו לחקור חשדות לביצוע עבירות פליליות כגון פריצה לטלפונים, וככל שעולה חשד כזה עליו להעבירו לטיפול היועץ המשפטי לממשלה ולמשטרת ישראל.

בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת כי המשטרה פתחה בבדיקה בנוגע לטענות החמורות נגד הליכוד, אולם בכיר במשרד המשפטים אומר לגלובס כי הפרסום איננו נכון ולא התקבלה בשלב זה כל הוראה למשטרה לפתוח בחקירה או בבדיקה מקדימה בעניין זה. במשטרת ישראל מסרו בתגובה "אין בכוונתנו להתייחס לעניין זה".

גורם במשרד המבקר המדינה אומר כי אין בכוונת המבקר מתניה אנגלמן לשרת את האינטרס של הליכוד או של כחול לבן. לדבריו, "לפני שבועיים פנתה מפלגת כחול לבן למבקר בדרישה לפתיחה בבדיקה נגד הליכוד. כעת גם הליכוד מבקשת את אותה בקשה. מבקר המדינה פועל על פי חוק, והעניין ייבדק במסגרת סמכותו לבדיקת מימון כלל המפלגות בבחירות לכנסת ה-23. אולם לכל דבר יש זמן. המפלגות צריכות לשלוח עד חודש מאי את דו " חותיהן על ההוצאות שלהן במערכות הבחירות לכנסת ה-21 וה-22. כאשר יסתיים הטיפול בשתי מערכות הבחירות הקודמות, יטפל המבקר בדוחות הנוגעים לבחירות לכנסת ה-23".

כזכור, ביום שישי נשלחו מכתבי התראה לעיתונאים ברוך קרא, אביעד גליקמן וגור מגידו ולגופי התקשורת "רשת 13" ועיתון "דה מרקר" בגין פרסום דברים העולים לכדי לשון הרע.

מגידו טען לאחרונה כי חברת ארמור סייבר שימשה כחברת-קש לתשלום עבור שכירת חברת המודיעין העסקי CGI Group שאמורה הייתה לחפש את המידע המביך.

בסוף השבוע פרסם ברוך קרא, עיתונאי חדשות 13, כי איש המחשבים רפאל וייצמן, האחראי על מבצע חיפוש הממצאים המביכים על גנץ, פעל ממשרדו של עו"ד עמית חדד - פרקליטו של נתניהו .

במכתבי ההתראה טוען הליכוד כי העיתונאים "עשו שימוש פסול בבמה התקשורתית שלהם כדי להציג אוסף של סימני שאלה מופרכים ועובדות שקריות תוך חיבור מאולץ. הם הציגו שקר גמור כאילו היה אמת, וביזו את שמם הטוב של הליכוד, עובדיה וספקיה".

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שהליכוד ובנימין נתניהו מאיימים בתביעת דיבה במהלך שלושת מערכות הבחירות האחרונות: האיום הקודם להגיש תביעה בסך מיליון שקל שוגר לעבר ראשי כחול לבן בגלל האשמות שלהם על מעורבות של נתניהו בפרשת הצוללות. התביעה לא הוגשה עד היום למרות שחלפה שנה תמימה מאז.

מחדשות 13 נמסר בתגובה למכתב ההתראה: "אנו עומדים מאחורי הפרסום".