ירידה חדה של 13.9% ביצוא תעשיות טכנולוגיה עילית בשלושת החודשים האחרונים

הירידה היא על-פי נתוני מגמה בחישוב שנתי והיא באה בהמשך לירידה של 7.8% בספטמבר – נובמבר

אילוסטרציה / צילום: עינת לברון
אילוסטרציה / צילום: עינת לברון

ירידה חדה של 13.9% ביצוא תעשיות טכנולוגיה עילית בשלושת החודשים האחרונים, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הירידה היא על-פי נתוני מגמה בחישוב שנתי והיא באה בהמשך לירידה של 7.8% בספטמבר עד נובמבר. פילוח ייצוא תעשיות הטכנולוגיה העלית (המהווה כשלישי מערך הייצוא התעשייתי) מראה כי ביצוא ענף התרופות חלה ירידה של 42.6% בחישוב שנתי וירידה של 37.5% נרשמה ביצוא ענף ייצור רכיבים ולוחות אלקטרוניים.

יצוא הסחורות מישראל ירד בחודשים דצמבר עד פברואר ב-0.9% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 6.6% שנרשמה בספטמבר עד נובמבר. במקביל ירד גם יבוא הסחורות על פי נתוני המגמה, ב-5.2% בחישוב שנתי.

הייצוא של תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית (45% מכלל היצוא התעשייתי) עלה על פי נתוני המגמה ב-1.6% בחישוב שנתי בנובמבר 2019- פברואר 2020. זאת, לאחר ירידה של 7.4% בחישוב שנתי בספטמבר עד נובמבר 2019 . נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על עלייה של 6.5% ביצוא ענף ייצור כימיקלים ומוצריהם בחישוב שנתי.

יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית (15% מכלל היצוא התעשייתי) עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-30.4% בחישוב שנתי. זאת, לאחר ירידה של 3.9% בחישוב שנתי, בחודשים ספטמבר עד נובמבר. נתוני היצוא לפי ענף מראים על עלייה של 21.0% (עלייה של 1.6% בממוצע לחודש) ביצוא ענף ייצור תעשיות מתכות בסיסיות.