נשיא ברזיל הודיע שאינו חולה בקורונה; "אל תאמינו לפייק ניוז"

ז'איר בולסונרו נבדק לנוכחות הנגיף לאחר שדוברו, יועץ התקשורת פאביו ויינגרטן, אובחן אתמול כחולה במחלה • בולסנרו נפגש בסוף השבוע עם טראמפ ולחץ את ידו • אחד מהעיתונים המובילים בברזיל דיווח כי הבדיקה הייתה חיוביות

ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס
ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הודיע היום כי אינו חולה בקורונה, וכי הבדיקות שנעשו לו לא איתרו הנגיף. "אל תאמינו לפייק ניוז" צייץ הנשיא הברזילאי, שנבדק לנוכחות הנגיף, לאחר שדוברו, יועץ התקשורת פאביו ויינגרטן, אובחן אתמול כחולה במחלה. בנו של בולסונרו אמר בראיון ל"פוקס ניוז" כי תוצאות הבדיקה שליליות.

מוקדם יותר דיווח העיתון "ז'ורנל או דיה" מריו-דה-ז'ניירו, שנחשב לאחד מהעיתונים המובילים בברזיל, כי הבדיקה הייתה חיוביות. הפרסום נעשה אחרי שמועות רבות ודיווחים בלתי-בדוקים שפורסמו ברשתות החברתיות. הבדיקה לבולסונרו נעשתה אתמול ותוצאותיה היו אמורות להתקבל היום.

הדיווחים על מצבו הבריאותי של בולסונרו עוררו עניין ברחבי העולם משום שנפגש ולחץ את ידו של נשיא ארה"ב בסוף השבוע, ונפגש גם עם סגן הנשיא מייק פנס.

בולסונרו נשאר מבודד ביממה האחרונה, ותמונות שלו עם מסכת פנים פורסמו בתקשורת הברזילאית. הוא אושפז בעבר לתקופה ממושכת אחרי שנדקר במהלך הקמפיין שלו לנשיאות והיה בסכנת חיים.

באוסטרליה התברר, כי שר הפנים פיטר דאטון, שביקר בארה"ב ונפגש בין השאר עם איוונקה טראמפ, חולה בקורונה. השר פגש לא רק את בתו של נשיא ארה"ב, אלא גם את מנהיגי קהילות המודיעין של בריטניה, ארה"ב, קנדה וניו-זילנד, המשתפות פעולה בעניינים ביטחוניים. דאטון מצטרף ל-184 מקרים מאומתים של קורונה ביבשת אוסטרליה, ביניהם השחקן טום הנקס ואשתו. הוא נפגש עם איוונקה טראמפ לפני כשבוע, ב-6 במרץ. הוא נכנס לבידוד בבית חולים. "קמתי הבוקר עם חום וכאב גרון" סיפר לתקשורת.

בקנדה דווח הבוקר כי רעייתו של ראש הממשלה ג'סטין טרודו נדבקה במחלה. היא נמצאת בבידוד בנפרד ממנו. השניים חזרו לפני כיומיים מנסיעת עבודה לבריטניה, וביממה האחרונה החלה אשתו של טרודו להפגין תסמינים המזוהים עם המחלה. טרודו הודיע לפני האישור שהיא חולה כי יבודד עצמו באופן וולנטרי עד לבירור העניין, והודיע כי יקיים את הפגישות שתוכננו לו באמצעות המחשב מלשכת ראש הממשלה.

ברחבי אירופה, פוליטיקאים רבים נדבקו או חוששים כי נדבקו בנגיף. נשיא פורטוגל הציב את עצמו בבידוד מרצון אחרי שכיתת בית ספר שבה אובחנו מקרי קורונה ביקרה בארמון הנשיאות ופגשה אותו אישית. בספרד הסמוכה, הפרלמנט נסגר לשבוע וכל חבריו ייבדקו לנוכחות הנגיף, לאחר ששרה ספרדית אובחנה כחולה במחלה. גם בבריטניה מקרה דומה מוביל את חברי הפרלמנט לבצע בדיקות לנוכחות הנגיף. באיטליה, כמה מושלי מחוזות שבהם התפרצה המחלה נמצאים בבידוד כבר ימים ארוכים.