עליות המחירים כבר כאן: הרשתות קיבלו בקשות לייקור עופות, ירקות ופירות

רשתות המזון קיבלו הודעה על התייקרות של עופות וחלקי עופות, אך טרם ידוע באיזה שיעור • במקביל, חלק מהרשתות קיבלו בקשות לייקור פירות וירקות שונים, ביניהם עגבניות, מלפפונים ובננות, בשיעור מוערך של כ-10%

פירות וירקות / צילום: תמר מצפי
פירות וירקות / צילום: תמר מצפי

עליות המחירים כבר כאן: ל"גלובס" נודע כי רשתות המזון קיבלו הודעה על התייקרות של עופות וחלקי עופות, טרם ידוע באיזה שיעור. מחירונים מעודכנים צפויים לעבור לרשתות בשעות הקרובות.

במקביל, חלק מהרשתות קיבלו בקשות לייקור פירות וירקות שונים, ביניהם עגבניות, מלפפונים ובננות, בשיעור מוערך של כ-10%.

במקביל, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן פנה לרשתות המזון והפארם, ביוזמה כי מוצרי האלכוג'ל יימכרו במחיר אשר לא יעלה על 9.90 שקלים ל-100 מ"ל. לבקשת השר נענו הרשתות רמי לוי, שופרסל, יוחננוף, יינות ביתן, ויקטורי, רשת Be וסופר-פארם. עם זאת, תיתכן הגבלה על כמות היחידות שניתן יהיה לרכוש. מרבית רשתות אלה אף הביעו נכונות למכור כמות של 500 מ"ל במחיר שלא יעלה על 19.90 שקל.

ייצרני המוצר ציינו היום (א') כי לא קיים מחסור שלא מאפשר את המשך הייצור, אלא ביקושים גבוהים מאוד שהביאו להיעדר האלכוג'ל מהמדפים, אך הוא ימשיך להיות מסופק לרשתות בימים הקרובים.

חוסר הוודאות בנוגע לצעדים שיינקטו בנוגע להתפשטות הקורונה בישראל הביא להסתערות חריגה על רשתות המזון בסוף השבוע. תורים ארוכים וחוסרים נקודתיים במוצרי בסיס כמו טישיו, נייר טואלט, ביצים או פסטה נרשמו היום ברשתות הקמעונאות שפועלות במהלך השבת, כשבמקביל פעילות אתר האונליין של קבוצת שופרסל קרסה פעם נוספת, אך הוא שב לפעול בתוך זמן קצר.

העומסים הללו הביאו את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לצאת בהצהרה מרגיעה בזו הלשון: "אזרחי ישראל, הסופרים יישארו פתוחים, נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת, אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים יישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך". אל הקריאה הזו הצטרף בהמשך בנאומו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.