מגפת הקורונה: הסנאט האמריקאי צפוי לאשר את חבילת סיוע החירום

בין הצעדים שכוללת החקיקה אפשר למצוא בדיקות חינם לגילוי הווירוס והרחבת דמי האבטלה • עם זאת, בשל תנאי החבילה קיים חשש כי עובדים חולים יבחרו שלא להיעדר ממקום העבודה, וכך יגבירו את הסכנה להדבקה

פינוי חולה קורונה במדינת וושינגטון / צילום: Ted S. Warren, Associated Press
פינוי חולה קורונה במדינת וושינגטון / צילום: Ted S. Warren, Associated Press

הסנאט האמריקאי צפוי לאשר מחר את חבילת סיוע החירום אותה העביר בסוף השבוע בית הנבחרים, להתמודדות עם נזקיה הכלכליים של מגפת הקורונה. בין הצעדים שכוללת החקיקה אפשר למצוא בדיקות חינם לגילוי וירוס הקורונה, הרחבת דמי האבטלה והרחבת סיוע בתזונה. לצידם, גם חופשת מחלה בתשלום לחולים בווירוס או למי שבני משפחתם חלו בו.

עם זאת, חבילת הסיוע זכתה לביקורת בסוף השבוע. זאת משום שהיא מכסה ימי מחלה בתשלום רק לעובדים בחברות בהן מועסקים פחות מ-500 עובדים, ואילו חברות שמעסיקות פחות מ-50 עובדים יוכלו לבקש פטור.

כתוצאה, החוק מבטיח בפועל ימי מחלה ל-20% בלבד מהעובדים בארה"ב. החשש הוא כי עובדים חולים יבחרו שלא להיעדר ממקום העבודה, וכך יגבירו את הסכנה להדבקה - במיוחד לאור העבודה כי בקרב המעסיקים הגדולים בארה"ב אפשר למצוא גם כאלה המעסיקים עובדים רבים בשכר נמוך.

חבילת הסיוע אותה העביר בית הנבחרים מצטרפת לחבילת סיוע בסף 8.3 מיליארד דולר עליה חתם טראמפ בתחילת החודש, הממוקדת בתגבור מאמצי הכלת הווירוס ותקצוב הניסיון למצוא חיסון למחלה. רשת CNBC דיווחה בסוף השבוע כי הבית הלבן מכין חבילת סיוע שלישית, הממוקדת בענפים שנפגעו במיוחד מהתפרצות הנגיף, כמו ענף התעופה וחברות שיט התענוגות.

בתוך כך, פירמת עורכי הדין הבינלאומית DLA Piper הודיעה בשבוע שעבר כי חברי סגל ועדת הדרכים והאמצעים של בית הנבחרים האחראית על נושאי מיסוי, פנו אליה לקבל הצעות להקלות במס שיסייעו לתעשיות ואנשים שנפגעו כלכלית מווירוס הקורונה. בהודעת החברה נאמר כי הפירמה מייעצת לוועדה בנושאי הקלות מס להתמודדות עם אסונות, עוד מאז הוריקן קתרינה ב-2005.