ניסוי ראשון בחיסון לקורונה יצא לדרך בסיאטל

סוכנות הידיעות אי-פי שדיווחה על הניסוי צפתה במשתתף הראשון במחקר, מנהל תפעול בחברת הייטק קטנה שאינו חולה בקורונה, כשהוא מקבל את הזריקה • 44 משתתפים בריאים נוספים בניסוי צפויים לקבל את הזריקה

חיסונים / צילום: Andreas Gebert, רויטרס
חיסונים / צילום: Andreas Gebert, רויטרס

ניסוי ראשון בחיסון לקורונה. חוקרים אמריקאים הזריקו חיסון פוטנציאלי ל-COVID-19 לאדם בסיאטל. "הפכנו לצוות קורונה", אומרת ד"ר ליסה ג'קסון, מנהלת המחקר של "קייזר פרמננטה" ( Kaiser Permanente), "כל אחד עושה את מה שהוא יכול בזמן החירום הזה".

סוכנות הידיעות אי-פי שדיווחה על הניסוי צפתה במשתתף הראשון במחקר, מנהל תפעול בחברת הייטק קטנה שאינו חולה בקורונה, כשהוא מקבל את הזריקה. 44 משתתפים בריאים נוספים בניסוי צפויים לקבל את הזריקה, וכן זריקה נוספת בעוד חודש.

אחת מהן היא ג'ניפר הלן בת 43 מסיאטל, אם לשני בני נוער. "כולנו מרגישים כל כך חסרי אונים. זו הזדמנות מדהימה עבורי לעשות משהו בנידון", היא אומרת. שני בניה חושבים שזה "ממש מגניב", שאמא שלהם משתתפת במחקר.

הזריקה הראשונה שניתנה היום מסמלת את תחילתה של סדרת מחקרים שנדרשים כדי להוכיח האם שהחיסון בטוח ויכול לעבוד. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי גם אם המחקר יצליח, חיסון לא יהיה זמין לשימוש נרחב במשך 12 עד 18 חודשים, כפי שהסביר ד"ר אנתוני פאוצ'י מהמכון הלאומי לבריאות בארה"ב. יחד עם זאת החיסונים חשובים מאד אם יוצאים מההנחה שהנגיף יהפוך לאיום ארוך טווח על האנושות.