סינגפור, טיוואן והונג קונג חוששות מגל שני של התפרצות הקורונה

סינגפור, טיוואן והונג קונג, שנפגעו בשלב מוקדם מהנגיף, זכו לשבחים על שליטה אפקטיבית בהתפרצויות הראשונות, עם תגובות אגרסיביות מהירות • כעת הן ניצבות בפני אתגר חדש כאשר מספר מקרי הקורונה באירופה ובמזרח התיכון נוסק, ונוסעים חוזרים מביאים איתם סיכונים חדשים

בדיקת נדבקים בקורונה בסינגפור / AP Danial-Hakim
בדיקת נדבקים בקורונה בסינגפור / AP Danial-Hakim

סינגפור, טיוואן והונג קונג סובלות מגל שני של התפרצות קורונה, שמעמיד במבחן את אמצעי ההגנה המוצלחים הראשונים שלהן לעצור את המגיפה.

סינגפור דיווחה אמש על 23 מקרים חדשים, המספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המחלה. טייוואן דיווחה על 10 מקרי הדבקות חדשים, עם סך של 77. בהונג קונג נוספו 5 מקרים, אחרי 9 מקרים אתמול, שהיו שיא מאז 9 בפברואר.

סינגפור, טיוואן והונג קונג, שנפגעו בשלב מוקדם מהנגיף בגלל קשריהן הכלכליים והחברתיים ההדוקים עם סין, זכו לשבחים על שליטה אפקטיבית בהתפרצויות הראשונות, עם תגובות אגרסיביות מהירות. כעת הן ניצבות בפני אתגר חדש כאשר מספר מקרי הקורונה באירופה ובמזרח התיכון נוסק, ונוסעים חוזרים מביאים איתם סיכונים חדשים.

"הבעיה עם הנגיף הזה היא שהוא מאוד לא צפוי. אנחנו לא יודעים מי תהיה במרכז האירוע המהיר מאוד הזה", אמר פול טמבייה, נשיא האגודה האסיאנית-פציפית למיקרוביולוגיה קלינית והידבקויות. "אנחנו לא בטוחים בשום מקום עד שכל אחד בעולם יהיה בטוח".

בכל העולם מספר ההידבקויות עלה אל מעל ל-199,000 ומספר המתים הגיע לכ-8,000, לפי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב. העלייה המהירה הביאה לגל נוסף של סגירת עסקים ועצירות טיסות ונסיעות. מספר הנגועים והמתים מחוץ לסין עבר את המספר בסין. גם בארה"ב נאסרו נחיתות מטוסים מאירופה ובריטניה.

בארה"ב נדרשו מיליוני תושבים באזור מפרץ סאן פרנסיסקו להישאר בבתיהם שלושה שבועות, וההגבלות על ברים ומסעדות הורחבו מעבר לניו יורק ולוס אנג'לס גם למינסוטה וקנטקי. בגרמניה נחשפו הגבלות רחבות על נסיעות ופעילות ציבורית, ובצרפת הוטל סגר לאומי.

טיוואן דיווחה על המקרה הראשון שלה בתחילת ינואר, והטילה הסגרים על נוסעים מסין, הונג קונג ומקאו. כך נשמרה כמות הנדבקים היומית על מספר חד-ספרתי במשך חודשיים - עד שמוקד המגיפה עבר מאסיה. שלושת הימים האחרונים הגדילו את מספר הנדבקים בטייוואן ב-30%. בדרך כלל מדובר על נוסעים שחוזרים מחופשות במקומות כמו אירופה וטורקיה. תשעה מהנדבקים החדשים שבו מחופשה מאורגנת בטורקיה.

היום הרחיבה טיוואן את חובת הבידוד לכל מי שמגיע ממדינות וושינגטון, ניו יורק וקליפורניה בארה"ב, וכן יפן ועוד מדינות בדרום מזרח אסיה. הממשלה קראה לאזרחים להימנע מנסיעות למקומות הללו - מי שיתעלם מההמלצה הממשלתית לא יהיה זכאי לסבסוד בימי הבידוד שלו, ושמו יפורסם בציבור.