בזק מדווחת על הפסד צפוי של 1.1 מיליארד שקל ב-2019

חברת התקשורת סיכמה את 2019 עם ירידה של 4.2% בהכנסות השנתיות ל-8.9 מיליארד שקל • קבוצת בזק הכירה בדוחות בהפסד של 102 מיליון שקל בגין ירידת ערכה של החברה-הבת בזק בינלאומי • נמנעת מתחזיות ל-2020 בגלל אפקט הקורונה

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב

חברת התקשורת בזק סיכמה את שנת 2019 עם הכנסות של כ-8.9 מיליארד שקל - ירידה של 4.2% ביחס ל-2018. בהתאם לתחזיות החברה, רשמה בזק הפסד נקי של כ-1.1 מיליארד שקל - גבוה מעט מההפסד שלה ב-2018, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) השנתי הסתכם ב-2.9 מיליארד שקל.

בנטרול הפסדים חד-פעמיים מירידות ערך ומחיקת נכס המס בגין הפסדי החברה-הבת yes, הרווח הנקי המתואם לשנת 2019 היה כ-950 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם כ-3.7 מיליארד שקל. כצפוי, בזק הכירה בדוחות בהפסד בסך 102 מיליון שקל, שהם 80 מיליון שקל לאחר מס, בגין ירידת ערך של בזק בינלאומי, ששווייה בדוחות כעת 754 מיליון שקל.

שלמה רודב, יו"ר בזק, מסר עם פרסום דוחותיה השנתיים של החברה: "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת מאין כמוה עבור מדינת ישראל, כאשר, בין היתר, התושבים והעסקים מסתמכים ותלויים באופן כמעט מוחלט בתשתיות ושירותי התקשורת הניתנים להם. כל החברות בקבוצת בזק ממוקדות מאז ומעולם במתן שירות איכותי ואמין, ובעיתוי הזה היתרונות שלנו בתשתיות ובשירותים ובמחויבות שאנו מעניקים ללקוחות שלנו, בולט במיוחד. אנו נעמוד לצד התושבים והעסקים, העוברים תקופה לא פשוטה".

חלק מהעובדים הוצאו לחופשה

גם בדוחות בזק, הנמצאת בשליטתם של הקרן הזרה סרצ'לייט ואיש העסקים דוד פורר, יש התייחסות להשפעות משבר הקורונה. החברה אינה מפרסמת תחזית שנתית בשל האי-ודאות במשק עקב התפרצות הנגיף. בחברה ישקלו לפרסם תחזית עם פרסום דוחות רבעון ראשון, ככל שהדבר יתאפשר.

בזק ציינה כי היא נדרשה להיערך למצב חירום, וכי היא פועלת בהתאם. רוב עבודת מערך השירותים והמטה של החברה הוסבה לעבודה מהבית, וחלק מעובדי החברה הוצאו לחופשה.

בחלוקה לפי פעילויות, רשמה פעילות בזק קווי, בניהולו של דודו מזרחי, ירידה שנתית של 2.9% בהכנסות ב-2019, לכ-4.1 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה עלה ביותר מפי שניים ל-1.2 מיליארד שקל, על רקע רווח ההון ממכירת מתחם "סקיה".

שאר החברות-הבנות של בזק מנוהלות על-ידי רן גוראון. בחברת הסלולר פלאפון ירדו ההכנסות השנתיות ב-3.3%, והחברה עברה להפסד נקי של 47 מיליון שקל (בנטרול השפעת ההסכם הקיבוצי, הרווח היה מגיע ל-12 מיליון שקל). התזרים החופשי בפלאפון נפל ב-30.2% ל-143 מיליון שקל.

החברה-הבת בזק בינלאומי רשמה ירידה של 3.7% בהכנסות השנתיות, ל-1.3 מיליארד שקל, ועברה להפסד נקי של 50 מיליון שקל, בשל ירידת הערך והוצאות הסכם קיבוצי.

בחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית yes ירדו ההכנסות השנתיות ב-8.7% ל-1.3 מיליארד שקל, וההפסד הנקי צומצם ב-94% ל-69 מיליון שקל (ב-2018 נרשמה ירידת ערך משמעותית ב-yes). ב-yes, המעבר משידורי טלוויזיה בלוויין לשידורים על גבי אינטרנט נותן את אותותיו - והיקף הנטישה של לקוחות צומצם ל-3,000 בלבד ברבעון.

בשעות הבוקר היום (ה') נסחרה מניית בזק  בעלייה קלה. החברה נסחרת בשווי שוק של 5.9 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 22.5% מתחילת השנה.