בצל הקורונה: אמזון עוצרת את המשלוחים החינמיים לישראל

ענקית המסחר העולמית מבטלת את המבצע שדבקה בו למעלה מ-4 חודשים, במהלכו שלחה חבילות לארץ בחינם בקנייה מעל 49 דולר • "על פניו הלחץ של חוסר בסחורות במדינות ובעיות לוגיסטיות ומשלוחים, כמו גם רגולציות מקומיות במספר מדינות, גורמים לאמזון לשמור בכל מדינה את הסחורה"

חבילות של אמזון / צילום: שאטרסטוק
חבילות של אמזון / צילום: שאטרסטוק

השמיים נסגרים גם במשלוחים: יותר מארבעה חודשים מאז שהחלה אמזון במבצע של שילוח חינם על מוצרים רבים לישראל בקנייה ב-49 דולר ומעלה, ענקית המסחר העולמית מבטלת את המבצע.

בעמוד הפייסבוק "כזה אני רוצה" שמנהל בני בוחניק, הוא מציין כי חלות מגבלות על משלוח של מוצרים בין מדינות. "הדברים עוד טרם ברורים מאושרים עד הסוף, אבל על-פניו הלחץ של חוסר בסחורות במדינות ובעיות לוגיסטיות ומשלוחים, כמו גם רגולציות מקומיות במספר מדינות (למשל ההוראה שאסור למכור מחוץ למדינה מוצרים חיוניים) - גורמים לאמזון להתחיל לשמור בכל מדינה את הסחורה של אותה מדינה. ההשלכות הן שלאט לאט כמות המוצרים הנשלחים מחוץ לאמזון במדינות יורדת, או נסגרת", כתב בוחניק.

ענף התעופה העולמי שצומצם דרמטית פגע גם ביעילות המשלוחים. סגמנט המטען אמנם עובד, גם באמצעות מטוסים של נוסעים שהוסבו למטוסי מטען, אולם לא בהיקפים של טרום משבר הקורונה.

עם פרוץ הקורונה חלה ירידה של קניות מאתרים בסין. ישראלים רבים הזמינו עד פרוץ המגפה מאתרי קניות מחו"ל, בראשם עלי אקספרס.

השבוע הודיעו דואר ישראל ועלי אקספרס על העמקת שיתוף הפעולה ביניהם, "וזאת על מנת לייצר רציפות בשירות הלקוחות של עלי אקספרס בישראל למזמינים חבילות מסין. במסגרת זו חברת הלוגיסטיקה של עלי באבא, קאינאו, בשיתוף דואר ישראל, פועלות יחד על מנת לייצר פתרונות הטסה ושינוע של משלוחים לישראל, גם בתקופה זו.

"מה-27 עד ה-31 במרץ תקיים עלי אקספרס ימי מכירות מיוחדים. בדואר מציינים כי לאחרונה יש התעוררות בהזמנות. יצוין כי משלוחי החברה לחו"ל נמשכים כל העת, כאשר רק במדינות הנמצאות תחת הגבלות נקודתיות יתכנו עיכובים".