חוסרים חריגים של מותג הפסטה האיטלקי ברילה ברשתות השיווק

קמעונאים ל"גלובס": "שסטוביץ סיפקה כמויות ענקיות של פסטה ברילה למספר קטן של רשתות, ולא השאירה לשאר השוק" • שסטוביץ בתגובה: "אנו עומדים בביקושים ופועלים במרץ להשלים את כל החוסרים"

חוסרים בפסטה ברילה ברשתות השיווק / צילום: שני מוזס, גלובס
חוסרים בפסטה ברילה ברשתות השיווק / צילום: שני מוזס, גלובס

חוסרים חריגים של מותג הפסטה האיטלקי ברילה ברשתות הקמעונאות - כך מדווחים הבוקר (א') גורמים ברשתות השונות. ברשתות מסוימות מעריכים עדיין כי קיים צפי להגעה של סחורה לישראל בסוף השבוע הקרוב, וברשתות אחרות נטען כי אין צפי למלאי כלל.

ברילה היא אחד ממותגי הפסטה הנמכרים בישראל לצד המותג אסם, והיא מיובאת לישראל על-ידי חברת שסטוביץ.

בשיחה עם "גלובס" אף טענו קמעונאים כי "שסטוביץ סיפקה כמויות ענקיות למספר קטן של רשתות, ולא השאירה לשאר השוק", כך שלטענתם החוסר הדרמטי מורגש בחלק ניכר מהשוק.

החוסרים הללו נרשמים לאחר שבועיים של קניות בהיקפים חריגים במיוחד בשוק כולו, כשגידולים יוצאי דופן נרשמו במיוחד בקטגוריות כמו נייר טואלט, קטניות, שימורים ופסטה. מנתוני סטורנקסט עולה כי קטגוריית הפסטה רשמה בשבוע הקודם (8-14.3.20) גידול של 168% במכירות.

בשבוע האחרון נרשמו קריאות הרגעה מצידם של גורמים שונים שמטרתם להרגיע את בהלת הקניות כדי למנוע חוסרים, ואולם ההסתערות על הסופרמרקטים הובילה בפני עצמה לחוסרים אמיתיים ולצריכה בהיקפים שקמעונאיות המזון והספקיות מתקשות להתמודד עמם.

מקבוצת שסטוביץ נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים הביקושים לפסטה ברילה עלו דרמטית, אך אנו עומדים בביקושים. אנו פועלים במרץ להשלים את כל החוסרים. פעלנו ליבוא הסחורה, ולא צפוי מחסור בברילה".

ובנוגע לטענות הקמעונאים בעניין החלוקה בשוק, מוסיפים היום בשסטוביץ כי "מדובר בטענה חסרת שחר לחלוטין. אנחנו מספקים לכל דורש".