נדחתה בקשות חברות התקשורת לשליחה דיגיטלית של חשבוניות

אחרי שבשבוע שעבר משרד התקשורת הודיע כי  יאפשר משלוח חשבוניות דרך מייל או סמס, היום מבהיר שר התקשורת אמסלם כי לא מצא הצדקה לכך - והחשבוניות ימשיכו להישלח בדואר

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

אחרי שבשבוע שעבר הודיע משרד התקשורת כי הוא שוקל בחיוב בקשות לאפשר לחברות התקשורת לשלוח חשבוניות דרך המייל או הודעות סמס על רקע משבר הקורונה, מודיע כעת המשרד כי החליט לדחות את הבקשות. שר התקשורת דוד אמסלם הודיע כי הוא מותיר את המצב על כנו. 

בהודעת משרד התקשורת נמסר היום (א') כי ביום 18 במרץ 2020 פרסם משרד התקשורת שימוע בנושא, במסגרתו הודיע המשרד כי הוא שוקל אפשרות שליחת חשבונית באמצעים אלקטרוניים ללקוחות פרטיים במקום בדואר. המשרד בחן סוגיה זו בעקבות פנייה של מספר חברות תקשורת בעניין. 

לדברי חברות התקשורת, המשרד הודיע להן שבוע שעבר כי מדובר בהחלטה שמאפשרת להן לשלוח חשבוניות בדואר, ולא דובר על שימוע.

היום כאמור הודיע המשרד כי לאחר בחינת ההתייחסויות שהתקבלו במסגרת הליך השימוע, ומתוך התחשבות בפניות רבות שהתקבלו במשרד ובלשכת שר התקשורת, החליט אמסלם שלא לבצע שינוי בעת הזו באופן משלוח החשבונית, זאת לאור השלכות אפשריות של שינוי זה על אוכלוסיות המורגלות לקבל את החשבוניות באמצעות הדואר, אשר השינוי עלול להקשות עליהן.

בנוסף, המשרד לא מצא כי בעת הנוכחית קיים קושי מהותי בנושא של חלוקת החשבוניות באמצעות חברות הדואר.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל מסרה: "אני שמחה שבעקבות פנייתי לשר התקשורת והמגעים בין לשכתי לבכירי משרדו, השר החליט לבטל את ההוראה. אוכלוסיית האזרחים הוותיקים צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות, במיוחד בתקופה הזו".

בתוך כך, בקרב חברות התקשורת שוררת תחושה שההחלטה על ביטול החשבוניות באמצעים דיגיטליים נובעת גם משורה של לחצים שהפעילו חברות הדואר, שחששו לפרנסתן. טענות אלה נדחו בתקיפות במשרד התקשורת, שם ציינו כי רק טובת הציבור עמדה לנגד עיני המשרד.