נפל רחוק מהעץ: מאיזו מדינה ביקש אביו של רה"מ בריטניה דרכון זר

המהלך של אב המשפחה נחשף על ידי אחותו של ג'ונסון • אי ההסכמה על הברקזיט במשפחת ג'ונסון מוכרת בבריטניה: נוסף לג'ונסון האב, שהצביע נגד עזיבת האיחוד האירופי במשאל העם על הברקזיט גם אחיו של ראש הממשלה התפטר לפני יותר מחצי שנה בגלל מדיניות הברקזיט

בוריס ג'ונסון / צילום: אדי מוהאלנד, AP
בוריס ג'ונסון / צילום: אדי מוהאלנד, AP

מכה מוראלית לבוריס ג'ונסון. אביו של ראש ממשלת בריטניה, סטנלי ג'ונסון, נמצא בתהליך של הגשת בקשה לדרכון צרפתי - כך מגלה אחותו של רה"מ, רייצ'ל, שהיא מתנגדת גדולה בעצמה לברקזיט.

אי ההסכמה על הברקזיט במשפחת ג'ונסון מוכרת היטב בבריטניה. סטנלי ג'ונסון, שכיהן בעבר כחבר בפרלמנט האירופי פרלמנט חבר לשעבר, הצביע נגד עזיבת האיחוד האירופי במשאל העם על הברקזיט. גם אחיו של ראש הממשלה, ג'ו ג'ונסון, ששימש שר לענייני עסקים, אנרגיה, אסטרטגיה תעשייתית ואוניברסיטאות, התפטר לפני יותר מחצי שנה בגלל מדיניות הברקזיט של אחיו. גם דעותיו של האב בעניין ידועות בבריטניה, ואולם הבקשה שלו מהשגרירות הצרפתית מאיימת לייצר מבוכה נוספת לבנו ראש הממשלה שהצביע שנותר במשאל העם, ביקש להפוך לאזרח צרפתי כשאמו אירנה נולדה בורסאי.

המהלך של אב המשפחה נחשף על ידי אחותו של בוריס, רייצ'ל שהתנגדה גם לברקזיט בספר חדש שהיא מוציאה, Rake's Progress.

רייצ'ל מספרת כי אביה נמצא בדרכו להפוך לאזרח צרפת שכן הוא סבתו התגוררה בפריז ואמו נולדה בוורסאי. "זה דבר טוב", היא הוסיפה, "כך גם אני אזכה באזרחות צרפתית".

גורם שמקורב למשפחה מסר ל"סאנדיי טיימס" הלונדוני כי הבקשה של סטנלי ג'ונסון נועדה לאפשר לילדיו להתגורר ולעבוד באיחוד האירופי לאחר הברקזיט. עמדה זו תואמת את התשובה שג'ונסון האב נתן בשנה שעברה כשנשאל לגבי האפשרות של השגת דרכון צרפתי: "זו מחשבה נחמדה", הוא אמר אז, "זו בהחלט אפשרות - בני משפחתי עשויים להיות מעוניינים בכך".