משרד התקשורת נתן לחברות הסלולר הוראות סותרות לגבי עצירת הניודים

אחרי שהמשרד החליט לעצור את הניודים בסלולר, הוא חזר בו והורה לחברות הסלולר לפתוח אותם • כעת הוא מגבש מדיניות ניודים חדשה

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

חברות הסלולר מדווחות על בלגן שלם בסוגיית ניידות המספרים. החברות, שהיו אמורות לסגור את מערכת ניידות המספרים אתמול (א') בבוקר על רקע משבר הקורונה, קיבלו במהלך סוף השבוע הנחיות סותרות, והתוצאה הייתה שחלק מהמפעילים השאירו את המערכות פתוחות, וחלק מהמפעילים סגרו את המערכת בהתאם להודעת משרד התקשורת.

בסופו של דבר כל מערכות הניודים נפתחו, ומשרד התקשורת נאלץ להוציא שימוע מהיר כדי לנסות ולפתור את הבעיה. בקרב החברות אי-הוודאות רק הולכת וגוברת, וכולם ממתינים לשמוע החלטה מעודכנת.

על-פי הערכות בשוק, משרד התקשורת קיבל אינדיקציות שסגירת הניודים לגמרי היא משהו שלא ניתן לעשות מבחינה חוקית, ולכן יש לקבל הנחיות חדשות. אחד הרעיונות שהמשרד שוקל במסגרת השימוע הוא לעכב את הניודים למשך 24 שעות - כלומר לקוח שירצה להתנייד, יצטרך לחכות 24 שעות עד שהניידות תבוצע בפועל.

בכירים בכל חברות הסלולר מדווחים כי הם מצפים לשמוע מהי עמדת משרד התקשורת. חלק מהחברות דרשו לסגור את מערכת הניידות, וזאת על רקע דרישת המשרד לצמצם ולרווח את פעילות המטות והמוקדים, מה שלכאורה עוצר את פעילות המכירות באופן כללי, ולכן אין טעם במערכת הניודים ממילא. אלא שחלק מהחברות, הקטנות בעיקר, טענו כי מדובר בטעות, וכי חייבים להשאיר את הניודים פעילים, היות שמערכות הניודים אצל החברות ממילא אינה דורשת כוח-אדם, והיא עובדת בצורה הכי יעילה ואפקטיבית.

לא התקבלה התייחסות ממשרד התקשורת.