בעקבות הפנייה לביה"ד: הבנות ראשונות בין הנהלת "ידיעות אחרונות" והוועד

לפי המסתמן, עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות" שיצאו לחל"ת עקב משבר הקורונה יוכלו להשאיר ברשותם את הטלפונים הניידים ואת הרכב, זמן החל"ת ייחשב להם לצורך זכויות הקשורות בוותק, והם יהיו זכאים להתפטר מעבודתם בדין מפוטר

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי

בעקבות הפנייה לבית הדין לעבודה, מגיעות הבנות ראשונות בין הוועדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" לבין ההנהלה בנוגע לתנאי העובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום בגלל משבר הקורונה: העובדים יוכלו להשאיר ברשותם את הטלפונים הניידים ואת הרכב אם יש להם, זמן החל"ת ייחשב להם לצורך זכויות הקשורות בוותק, והם יהיו זכאים להתפטר מעבודתם בדין מפוטר.

נזכיר כי בעקבות ההחלטה להוציא עובדים לחל"ת, התאגדו בקבוצת "ידיעות אחרונות" שלושת ועדי העובדים והחלו לפעול במשותף כדי להביא לכך שההנהלה לא תקבל צעדים חד-צדדיים הנוגע להתנהלות מול העובדים בעת המשבר. הוועדים פנו לבית הדין לעבודה, שם הודיע הנהלת הקבוצה כי תקיים התייעצות עם הוועד בנוגע לצעדים שבכוונתה לנקוט.

בהודעה ששלחו הבוקר (ד') הוועדים לעובדים, הם מבשרים על התחייבויות ההנהלה ומוסרים כי "אנו ממשיכים לפעול מול ההנהלה בשורה ארוכה של נושאים כדי למנוע ניסיונות להחליש את התארגנויות העובדים ולשנות סדרי עבודה באופן חד-צדדי. במיוחד בעת קשה כזו, נפעל יחד למען שמירה על זכויות עובדי קבוצת 'ידיעות' וביטחונם התעסוקתי".