הקריסה בענף האופנה פוגעת בקורנית דיגיטל: חותכת את התחזיות לרבעון הראשון

מגפת הקורונה שהובילה לפגיעה חמורה בענף האופנה מקטינה מהותית את הכנסות קורנית, יצרנית מערכות להדפסה על טקסטיל • ההכנסות ברבעון יהיו נמוכות ב-35%-45% מהתחזית המקורית

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית /צילום: איל יצהר
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית /צילום: איל יצהר

משבר הקורונה מכה בחברת קורנית דיגיטלי, יצרנית מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל. החברה עדכנה אתמול על השפעות התפרצות המגפה על עסקיה ובתגובה מנייתה צונחת בטרום מסחר בוול סטריט ב-14.8%, אחרי עלייה של 9.1% אתמול.

קורנית הודיעה על משיכת התחזית הרבעונית לרבעון הראשון של 2020 ומעדכנת כעת שהכנסות הרבעון הראשון יהיו נמוכות בכ-35%-45% מהרף הנמוך של התחזית שסופקה ב-11 בפברואר. התחזית שניתנה אז הייתה להכנסות של 47-51 מיליון דולר, צמיחה של 23%-33.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2019. כעת הצפי משקף הכנסות רבעוניות של 25.9-30.6 מיליון דולר, ירידה בשיעור דו ספרתי לעומת הכנסות הרבעון המקביל, שהסתכמו ב-38.2 מיליון דולר.

קורנית מציינת שהתחזית שסופקה בפברואר כללה השפעות צפויות ממשבר הקורונה שפרץ בסין אך לא כללה את ההשפעות של התפרצות מגפה גלובלית וההשפעה המיידית על כלכלות העולם. התחזית המקורית כללה צפי לשיעור רווח תפעולי Non-GAAP של 6%-2%. קורנית לא עדכנה את החלק הזה בתחזית אם כי סביר שגם הרווחיות התפעולית תיפגע.

לדברי רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל: "פתיחת הרבעון הראשון היתה מצוינת, עד לפריצת מגפת הקורונה וההשפעה המהותית שלה על הכלכלה העולמית, ובפרט על תעשיית האופנה והביגוד. היינו בעיצומה של כניסה לפרויקטים משמעותיים חדשים, הרחבת הפעילות העסקית עם לקוחות אסטרטגיים והמשך המומנטום החזק ברחבי העולם עם מגוון לקוחותינו. הצעדים הגלובליים שננקטו לבלימת המגפה, כדוגמת סגירת ענף הקמעונאות בתחומי האופנה והביגוד, סגר ועוצר כללי של מדינות שלמות, השעיית הלימודים בבתי הספר, השעיית הספורט המקצועני והפנאי בכל הרמות, ודחיית כל אירועי התרבות והבידור, השפיעו באופן מיידי על לקוחותינו, שחלקם נאלצו להשעות את פעילותם לחלוטין. כתוצאה מכך, אנחנו רואים לקוחות רבים שנאלצים לדחות את ההזמנות".

סמואל הוסיף כי "אנו ממשיכים לעבוד בצמוד עם הלקוחות והשותפים שלנו, וממשיכים לספק להם את התמיכה הטובה ביותר להמשך פעילות בנסיבות הקיימות. אנו מאמינים שככל שהדברים יתייצבו, תעשיית הטקסטיל תשאף לייעל את שרשרת הערך שלה, ולהאיץ את המעבר לייצור דיגיטלי לפי דרישה, ובקרבה גאוגרפית, וקורנית ממוקמת באופן אידיאלי לענות על צורך זה", אמר סמואל והודה לעובדי החברה, לקוחותיה ובעלי המניות שלה.

לדברי גיא אבידן, סמנכ"ל הכספים של קורנית דיגיטל: "לקורנית יציבות פיננסית איתנה. סיימנו את הרבעון הרביעי של 2019 עם מזומנים בהיקף של 264 מיליון דולר וללא חוב, וננהל בזהירות ובאחריות את העלויות וההון החוזר שלנו עד לסיום המשבר.

אנו פועלים תוך איזון בין הצורך לפעול בסביבה הנוכחית, והצורך להיות מוכנים לתמוך בלקוחותינו ולהמשיך בצמיחת הפעילות לאחר שהמשבר יירגע".