לקראת בייבי בום קורונה? יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם מתריעה על מחסור חמור בגלל המגפה

Karex Bhd, החברה שמייצרת אחד מכל חמישה קונדומים בעולם עבור דורקס וחברות אחרות, מסבירה כי בתוך חודשיים מחסני המלאי יתרוקנו • בעולם כבר יש מי שמכנים את הדור שייוולד בגלל הטלות הסגר בעולם "דור הקורונייאלס"

זוג עם מסכות בבוליביה / צילום: Juan Karita, AP
זוג עם מסכות בבוליביה / צילום: Juan Karita, AP

יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם מתריעה על צפי למחסור עולמי גדול, מכיוון שאספקת המוצר ​​יורדת בכמעט 50%, בזמן שמחסני המלאי צפויים להספיק רק לחודשיים הקרובים. זאת בעיקר בשל לסגרים שהוטלו בעקבות מגפת הקורונה על המדינות המרכזיות שמייצרות קונדומים - סין, הודו ומלזיה.

על-פי דיווח ב"בלומברג", חברת Karex Bhd, שבסיסה במלזיה, מייצרת אחד מכל חמישה קונדומים בעולם ובסה"כ מייצאת 5 מיליארד קונדומים לכ־140 מדינות. אחרי שבוע וחצי של סגר, החברה חזרה להפעיל את מפעליה ביום שישי האחרון עם רק מחצית מהעובדים. זאת כדי לעמוד במכסת העובדים המותרת בימי המגפה. מעבר למותג עצמי של החברה, Karex Bhd גם מייצרת לחברות מוכרות אחרות כמו דורקס.

בינתיים, הביקוש לקונדומים ושאר אמצעי המניעה גדל במספרים דו־ספרתיים, עקב ההישארות של מיליארדי אנשים בבתים בשילוב החשש שלהם מלהביא ילדים לעולם בגלל העתיד הלא-בטוח שהקורונה ומגפות עתידיות אחרות מזמנות - כך אמר מנכ"ל Karex Bhd גוה מיה קיאט ל"בלומברג". המנכ"ל הזהיר גם מעלייה צפויה של מחירי הקונדומים עקב ההיצע שיילך וייקטן עם הזמן. סיבה נוספת שיכולה להיווצר בהמשך ולגרום למחסור, היא הניצול העצום והלא־צפוי של גומי לטובת כפפות רפואיות, לדוגמה.

המצוקה של הקונדומים אולי תיתן דלק לדיון הציבורי שמתקיים ברחבי העולם בשבועות האחרונים: "האם אנחנו לקראת בייבי בום חדש כתוצאה מהמגפה". ברשת כבר יש מי שמכנים את הדור שייוולד בעקבות הסגרים והבידוד בכל רחבי העולם, "הקורונייאלס" על משקל המילנייאלס.

עם זאת, ישנם נתונים שמראים על צפי לאחוזי גירושים גבוהים בעקבות ההסתגרות הבלתי נגמרת של זוגות נשואים בתוך הבתים - הזמן הארוך ביחד בשילוב של תסכול, אובדן עבודה, מתחים נפשיים, מחלות ועוד, יכולים להוביל לכך. כך לדוגמה, "הגלובל טיימס" הסיני דיווח לפני שבועיים כי במספר ערים בסין - המדינה בה העוצר נמשך הכי הרבה זמן בינתיים - חלה עלייה משמעותית בשיעור הזוגות הנשואים שנרשמו לגירושים.