בקורנית דיגיטל אופטימיים למרות צפי לירידה חדה בהכנסות: "כשהמשבר יחלוף התחום שלנו יהיה בתאוצה אדירה"

מניית יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטלי צנחה ב-15%, לאחר שהעריכה כי הכנסותיה ברבעון הראשון יהיו נמוכות ב-45%-35% מהרף הנמוך של התחזית הקודמת • המנכ"ל: "אנו מתכוננים ליום שאחרי, שאנו מעריכים שיקרה לקראת יוני. נכנסנו למשבר במצב טוב מאוד עם הרבה מזומנים בקופה"

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס

הטלטלה בענף האופנה בשל משבר הקורונה הגיעה גם לחברת קורנית דיגיטל , שלקוחותיה מגיעים מהענף. קורנית, המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, הודיעה ביום חמישי לאחר סיום המסחר בוול סטריט על משיכת התחזית לרבעון הראשון, והעריכה שההכנסות בו יהיו נמוכות ב-45%-35% מהרף הנמוך של התחזית שסיפקה בפברואר.

התחזית שניתנה אז הייתה להכנסות של 51-47 מיליון דולר, כך שכעת הצפי הוא כ-31-26 מיליון דולר, שמהווה ירידה בשיעור דו-ספרתי לעומת הרבעון המקביל במקום צמיחה דו-ספרתית בתחזית המקורית. בחברה ציינו שהתחזית המקורית כללה את השפעות המשבר שפרץ בסין, אך לא את השפעות התפרצות מגפה גלובלית וההשפעה המיידית על כלכלות העולם.

בתגובה לדיווח, מניית קורנית נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-15% במחזור גדול, למחיר של כ-25.4 דולר המשקף לה שווי של קצת מעל 1 מיליארד דולר - כלומר ירידה של כ-180 מיליון דולר משווייה. בהשוואה לשיא שנקבע רק לפני מספר שבועות, המניה ירדה בכ-43%.

המשבר תפס את קורנית בתקופה של מומנטום חיובי שנקטע כעת. עם זאת, רונן סמואל, מנכ"ל קורנית, עדיין אופטימי. בשיחה עם "גלובס" הוא מספר ש-30% מעובדי קורנית מגיעים למשרדים, בעיקר למעבדות, והיתר עובדים מהבית. "לא הוצאנו עובדים לחל"ת ואנחנו לא עוצרים פרויקטי מו"פ", הוא אומר. "אנחנו מאוד מקפידים לעודד את העובדים, להשקיע בהדרכות ולבצע משימות שלא הצלחנו להגיע אליהן קודם. אנחנו מאמינים מאוד שכשהמשבר יחלוף התחום שלנו יהיה בתאוצה אדירה".

לדבריו, כל הטרנדים שעליהם קורנית מדברת לאורך השנים - ייצור בקרבת הצרכנים, ייצור לפי ביקוש (on demand) ואונליין - יואצו ביום שאחרי. "הלקוחות שלנו מבינים זאת ואנחנו מתכוננים ליום שאחרי, שאנו מעריכים שיקרה לקראת יוני. נכנסנו למשבר במצב טוב מאוד עם הרבה מזומנים בקופה, וזה עוזר לנו להיות מפוקסים על המשך גידול ולא על הישרדות, בשונה מהמתחרים שלנו שחלקם ייעלמו", אומר סמואל. "אנחנו מאמינים שתהיה קונסולידציה בשוק, גם בשוק שלנו אבל בעיקר אצל הלקוחות, כששחקנים קטנים יפשטו רגל או יירכשו - והפתרונות שלנו מיועדים לשחקנים גדולים. זה ייעל את השוק. גם יצרני דפוס קטנים יתקשו להחזיק מעמד. יהיו לנו הזדמנויות למיזוגים ורכישות. כרגע, אנחנו מרוכזים בשמירה על תזרים המזומנים".

אמרת ש'היום שאחרי' יקרה לקראת יוני, זאת הנחת העבודה שלכם?

"הנחת העבודה היא לקראת סוף המחצית הראשונה. יש לנו הנחות יותר ופחות פסימיות, אבל כרגע ההנחה היא שבאזור יוני השוק יחזור. הוא לא יהיה אותו דבר, אולי בלילות עוד יהיה סגר, אבל החיים ימשיכו. ה'פיק' של השוק שלנו הוא באוקטובר עד דצמבר, והשוק מתחיל להתכונן עם רכישות בחודשים יוני עד ספטמבר".

סמואל אומר שקורנית נכנסה ל-2020 עם אופטימיות גדולה, על בסיס כניסה ללקוחות חדשים והתחייבויות של לקוחות קיימים לפרויקטים ענקיים. לדבריו, "כשהקורונה התחילה להגיע לאירופה וארה"ב קרו שני דברים: התחילו להיסגר אתרי ייצור, ומכיוון שהריטייל נעצר וצרכנים התחילו לרכוש יותר מוצרי צריכה כמו אוכל מאשר חולצות, הביקוש ירד משמעותית. גם החברות הגדולות ביותר אמרו 'נעצור, לא ניכנס להתחייבויות'. הזמנות שכבר קיבלנו נעצרו, כי האתרים שלהם לא מוכנים, ולכן אי אפשר להכיר בהכנסה. כשהאתרים ייפתחו תהיה קפיצה בביקוש, כי כל המותגים והריטייל מסתכלים על האונליין".

מדובר בדחיית הזמנות או בביטול?

"אנחנו מדברים עם הלקוחות האסטרטגיים שלנו שמסתכלים לטווח הארוך, והם מעכבים את ההזמנות כדי לא ללחוץ על המאזנים. אנחנו לא רואים ביטולים אלא דחיות".

אנליסטים מורידים מחיר היעד, אך מאמינים בחברה

יותר מזה, סמואל מזהה הזדמנות במשבר: "כמו בכל משבר, יש גם הזדמנויות, ואני מאמין שיש הזדמנות אדירה בייחוד לקורנית. שוק האופנה היה צריך לעבור Disruption (שיבוש). המותגים והריטייל לא יהיו מה שהיו קודם, הם מבינים שהם צריכים לשנות את שרשרת האספקה ולחזק את המסחר המקוון, ואנחנו הכלי שמחבר את זה".

הירידה בהכנסות תפגע גם ברווחיות?

"זה כמובן ישפיע גם על הרווח, אבל לא נתנו תחזית.  כרגע אנחנו מפוקסים על התזרים, יש לנו מאזן מאוד חזק ו-264 מיליון דולר בקופה. אנחנו רוצים להראות שאנחנו מייצרים מזומן כי זה איתות חשוב מאוד לשוק. זאת תהיה טעות לנהל את השורה התחתונה באמצעות עצירת פרויקטי מו"פ והוצאת עובדים לחל"ת, וזה הדבר האחרון שחברה שמאמינה בגידול שלה בעתיד צריכה לעשות".

יש לכם יעד להגעה לקצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר בסוף 2023, הוא עדיין בתוקף?

"בשלב זה אנחנו לא משנים את היעד. החברה תגיע ל-500 מיליון דולר וגם למיליארד דולר, אנחנו מאמינים בכך שהיא יכולה להיות חברה מאוד גדולה, אבל נראה מתי נצא מהמשבר כי זה יכול להשפיע על מתי נגיע לקצב הזה. בכל מקרה אין סיבה ש-2021 לא תהיה שנה של האצה מאוד חזקה עם כל הטרנדים של השוק. אני מאוד אופטימי וחושב שה-disruption הזה טוב לשוק, חבל שהוא הגיע דרך וירוס אבל הוא העיר את כולם, וזה יהיה עולם חדש אחר כך".

ב-2019, מניית קורנית קפצה ו"ברחה" לאנליסטים, שהעלו מספר פעמים את מחירי היעד שלהם לאורך השנה. כעת, חלקם מורידים את מחירי היעד בשל השפעת המשבר על החברה. בנידהאם מחיר היעד הופחת מ-45 דולר ל-33 דולר (עדיין גבוה מהמחיר הנוכחי) והם כותבים  כי "השפעת COVID-19 גרועה משחששנו", אך גם "אנו ממשיכים להאמין שקורנית היא נכס ייחודי עם היצע מוצרים מבודל בשוק שעושה מעבר טכנולוגי להדפסה דיגיטלית בטווח הארוך".