‫רשתות הקמעונאות לבעלי הקניונים: "רוב רשתות המסחר לא יוכלו לשלם את דמי השכירות והניהול"

רשתות הקמעונאות קוראות לבעלי הקניונים להיפגש ולנהל מו"מ על התקופה שאחרי המשבר • "אנו נמצאים במשבר כלכלי שלא נראה מעולם", כותבים ברשתות, ומוסיפים: "כולנו צריכים לחשוב גם על היום שאחרי, בו נצא כולנו מהמשבר"

חנויות סגורות בקניון רמת-אביב בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
חנויות סגורות בקניון רמת-אביב בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

רשתות הקמעונאות במכתב לבעלי הקניונים על רקע משבר הקורונה: "רובן המכריע של רשתות המסחר לא יוכלו לשלם לכם את דמי השכירות ודמי הניהול" - כך כותבת היום (א') התאגדות רשתות האופנה והמסחר המייצגת 400 קמעונאיות, ובראשן פוקס, קסטרו, גולף, אופטיקה הלפרין, קפה קפה ואחרות.

הרשתות הללו קוראות כעת לבעלי הקניונים להיפגש ולנהל משא-ומתן על התקופה שאחרי המשבר. "אנו נמצאים כולנו במשבר כלכלי שלא נראה מעולם", כותבים ברשתות, ומוסיפים: "כולנו צריכים לחשוב גם על היום שאחרי, יום בו נצא כולנו מהמשבר".

"אנו מודיעים בזאת כי משיחותינו עם חברי ההתאגדות עולה כי בתקופה בה החנויות סגורות ועקב המשבר, רובן המכריע של רשתות המסחר לא תוכלנה לשלם לכם את דמי השכירות ודמי הניהול", טוענות הרשתות בפנייה לבעלי הקניונים, ומוסיפות כי הן קוראות לקניונים "להיפגש בימים הקרובים ולנהל משא-ומתן על התקופה שתחל ביום בו המדינה תאפשר לפתוח את החנויות".

על רקע הפרסום פנתה קבוצת הנדל"ן המניב ביג ל"גלובס"׳ ומסרה כי היא "מברכת על המהלך ומביעה את תמיכתה המלאה ביצירת שיתוף-פעולה שיאפשר לשוכרים לחזור לשגרה בצורה סבירה והוגנת תוך שיתוף-פעולה הדדי. בלי שוכרים חזקים לא יהיו מרכזי קניות בריאים, וכבר תואמה פגישה ליום חמישי בבוקר".

במקביל למאבק מול הקניונים, רשתות הקמעונאות פועלות לקבלת הקלות מהמדינה וגיבשו צוות שינהל משא-ומתן מול משרדי הכלכלה, האוצר וראש הממשלה. הקבוצה אף גייסה לשורותיה את עופר עיני, שישמש עבורה כיועץ.