יקבי כרמל: אחד מעובדי המפעל באלון תבור חולה קורונה

העובד שהה בבידוד בשבוע וחצי האחרונים • החברה: "העובד הוא ממחלקת האריזה, אין קשר בינו לבין תהליכי ייצור היינות, ואין שום חשש כי הוא עלול לגרום להדבקות קהל הלקוחות או המפיצים"

יקבי כרמל / צילום: תמר מצפי, גלובס
יקבי כרמל / צילום: תמר מצפי, גלובס

יצרנית המשקאות יקבי כרמל עדכנה הערב (א') כי עובד מחלקת האריזות במפעל החברה שבאלון תבור, ששהה בבידוד בשבוע וחצי האחרונים, אובחן כחולה קורונה.

בחברה מציינים כי "העובד הוא ממחלקת האריזה, אין קשר בינו לבין תהליכי ייצור היינות, ואין שום חשש כי הוא עלול לגרום להדבקות קהל הלקוחות או המפיצים".

עוד מסרה יצרנית היינות והמשקאות כי אותו עובד שהה בבידוד החל מ-18 במרץ, וזאת "עקב חשש ובהתאם להנחיות משרד הבריאות", פעולה שלדברי החברה "אכן מנעה את חשיפת עובדי אתר הייצור באופן משמעותי".

עוד מסרו ביקבי כרמל כי "מיד עם היוודע אודות העובד, משרד הבריאות עדכן את החברה, וכאמור היא פועלת עימו בתיאום מלא ועל-פי הנחיותיו". כמו כן, לדברי החברה, היא "חזרה וחיטאה באופן מלא את האזורים הרלוונטיים בהם שהה ועבד העובד".

ביקבי כרמל מדגישים כי "פעילות הייצור נמשכת רגיל, כל תהליכי הייצור במפעל הם בטוחים וללא כל מגע אדם בנוזלי היין וכן ללא מגע אדם במוצר הסופי הנארז באופן אוטומטי על-ידי רובוט, ולכן לא קיימת סכנה של מעבר הנגיף דרך המוצרים".

לדברי החברה, עוד בטרם זיהוי העובד החולה "הקפידו ביקבי כרמל על הפרדה מלאה בין המחלקות השונות, על-מנת להימנע ממקרי הדבקה בין המחלקות ולצורכי שמירה על בריאות כל העובדים בחברה, מפיציה ולקוחותיה".

בשבוע שעבר עדכנה תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, כי עובד במפעל שלה באלון תבור חלה בקורונה, וכי בעקבות זאת 15 עובדים נוספים נכנסו לבידוד.