הקיצוצים הגיעו גם למשרד הרצוג-פוקס-נאמן: חוזרים לשכר של 2019, 10% מהעובדים יצאו לחל"ת

במשרד עורכי הדין הגדול בארץ הכריזו על קיצוץ רוחבי של 15% בשכר עובדי המשרד • במשרד מ.פירון הוציאו עובדים לחל"ת והפחיתו 20% בשכר עורכי הדין, אך לא קיצצו בשכר המתמחים

משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן / צילום: איל יצהר
משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן / צילום: איל יצהר

גם במשרד עורכי הדין הגדול בישראל (לפי הדירוגים), הרצוג-פוקס-נאמן, מגיבים לחוסר הוודאות והירידה בהיקף הפעילות שאופפים את המגזר העסקי בעקבות משבר הקורונה והנחיות הממשלה בעניין, ומוציאים לדרך שורה של צעדי התייעלות דרמטיים. ל"גלובס" נודע כי במסגרת התוכנית שגיבשו קברניטי המשרד, ובראשם השותף המנהל עו"ד מאיר לינזן, בוצע קיצוץ רוחבי בשכר עובדי המשרד (640 עובדים) בשיעור של כ-15%. 

במסגרת הקיצוצים, החליט המשרד שלא לחלק מתנות לחג הפסח. עוד כחלק מצעדי ההתייעלות, נדרשים כ-300 עורכי הדין (ללא שותפים) במשרד לחזור למשכורת שקיבלו טרם העלאת השכר שהתרחשה במשרד לפני כשלושה חודשים, עם סיומה של שנת 2019. גם הבונוסים שהיו אמורים לקבל חלק מהעובדים המינהליים במשכורת הקבועה, בדמות "משכורת 13", לא יינתנו כחלק מהקיצוצים שנוקטת הפירמה.

הנהלת המשרד הציגה את התוכנית לעובדי המשרד ככזו שמטילה את מרב הנטל על השותפים במשרד, שכחלק מהקיצוץ הרוחבי יוותרו על חלק גדול משכרם המתוכנן. אולם ל"גלובס" לא ידוע מהם הצעדים שאכן נקטו בפועל 162 השותפים במשרד. 

צעד משמעותי נוסף שבו החליטו בהרצוג לנקוט הוא הוצאת כ-60 מעובדי הפירמה לחופשה ללא תשלום, שהם כ-10% מכלל המועסקים במשרד. לפי הידוע, רובם המכריע של העובדים שיצאו לחל"ת הם עובדי מינהלה שתפקידם אינו נדרש בשעה שמרבית המשרד מבצע עבודתו מהבית. צעד נוסף שנקטו קברניטי המשרד הוא לקרוא לעובדים לנצל את ימי חופשתם הנותרים בהקדם האפשרי.

גם במשרד עורכי הדין מ.פירון, המשרד החמישי בגודלו בישראל המעסיק כ-370 עובדים, מיישרים קו עם מרבית המשרדים בעשירייה הראשונה שהודיעו על קיצוצים. במסגרת זו נדרשו עורכי הדין לקצץ 20% משכרם, אך נמנעו מלקצץ בשכר המתמחים. בנוסף הוציא המשרד כ-50 עובדים לחל"ת, חלקם עורכי דין ממספר מצומצם של מחלקות במשרד.

בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" על קיצוצים שכר רוחביים וצעדי התייעלות נוספים במרבית פירמות עורכי הדין הגדולות, בהן גולדפרב-זליגמן, שבלת, נשיץ-ברנדס-אמיר, תדמור-לוי, בלטר-גוט-אלוני, גורניצקי, זיסמן-אהרוני-גייר וליפא-מאיר.

מהרצוג-פוקס-נאמן נמסר: "אנחנו כפירמת עורכי הדין המובילה בישראל לא יכולים להישאר אדישים למתרחש בכלכלת ישראל, וביצענו התאמות שכר, לא דרסטיות, כאשר חלק ניכר מהנטל הוא על השותפים. בכל הנוגע לשכר עורכי הדין - הוא חזר לשכר שהיה להם לפני שלושה חודשים, אז ניתנו העלאות שכר ובונוסים. עיקר מי שיצאו לחל"ת הם מקרב העובדים המינהליים".

מטעם משרד מ.פירון נמסר:

"התפשטות נגיף הקורונה והתמשכות הסגר, מביאה לצמצום הפעילות העסקית ומחייבת את כלל העסקים, בארץ ובעולם, בנקיטת צעדים אחראיים, הוגנים ומחויבי מציאות. בהתאם לכך, ועל מנת לצלוח את התקופה המאתגרת בצורה המיטבית, אנו פועלים על מנת לגדר את הסיכונים הכלכליים הנובעים מהאירוע חסר התקדים - כמצופה מגופים אחראים במשק. אנו מבקשים להודות לעובדי ושותפי המשרד המגלים בימים אלה אחריות רבה וממשיכים להיות זמינים, לעדכן ולהעניק ללקוחותינו שירות משפטי ברמה הגבוהה ביותר. עם החזרה לשגרה, נפעל להשבת המצב על כנו".