שדה התעופה רמון ישמש כחניון למטוסים של חברות תעופה זרות

רשות שדות התעופה הציעה לחברות תעופה אירופיות להגיע לישראל עם הבטחה למחיר חניה מוזל ביחס לאירופה • שתי חברות צפויות לשגר לישראל מטוסים לאחסון כבר בשבוע הבא

שדה תעופה רמון / צילום: סיון פרג'
שדה תעופה רמון / צילום: סיון פרג'

רשות שדות התעופה מעוניינת להפוך את שדה התעופה רמון לחניון למטוסים של חברות זרות. 

אחת הבעיות שעמה מתמודד היום ענף התעופה הוא מציאת מקומות חניה ליותר מ-7,500 המטוסים המקורקעים ברחבי העולם. מדובר ברוב הצי העולמי שמספרו עומד על כ-8,800 מטוסים. מבין המטוסים החונים ברחבי העולם נמצאים גם 383 מטוסי בואינג מקס 737, שמקורקעים עוד ממרץ 2019 בעקבות שתי התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבים המטוסים של היצרנית האמריקאית.

ברשות שדות התעופה הישראלית זיהו כעת הזדמנות, ונמל התעופה רמון  ישמש כמקום לחניית המטוסים המקורקעים. ברמון, שפועלות בו היום רק שלוש טיסות יומיות לאילת של ישראייר, יש 100 מקומות חניה למטוסים. הרשות פנתה והציעה לחברות תעופה אירופיות להגיע לישראל עם הבטחה למחיר חניה מוזל ביחס לאירופה ועם היתרון של מזג האוויר המדברי. שתי חברות הביעו עניין אלא שמטעמים מסחריים לא חושפים ברשות את פרטיהן בשלב זה. שתי החברות צפויות לשגר לישראל מטוסים לאחסון כבר בשבוע הבא.

אתמול דווח ברשות שדות התעופה שעוצר הטיסות הוביל לירידה של 98% בפעילות ולאובדן הכנסות של 1.5 מיליארד שקל. אלפי עובדים כבר הוצאו לחל"ת ומאות אחרים יפרשו. נכון להיום בנתב"ג פועלות רק שתי חברות תעופה: יונייטד איירליינס ואירופלוט. שאר הטיסות, כולל אלו של החברות הישראליות, הן טיסות חילוץ והשבת ישראלים מחו"ל או טיסות מטען.

המטוסים של רינאייר יוצאים "לטיסות רפאים"

חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה רינאייר הודיעה לאחרונה כי כל הצי שלה, שכולל יותר מ-450 מטוסים, מקורקע למעט לטיסות חילוץ. המטוסים חונים בנמלי תעופה שונים באירופה אלא שהם לא עומדים לגמרי חסרי מעש - החברה דואגת להפעיל "טיסות רפאים" - טיסות ריקות מנוסעים שיוצאות לסיבוב קטן באוויר - כל מטוס יוצא אחת לארבעה ימים ולפי פרסום באתר simpleflying המטרה היא לשמור על יכולת הטיסה של המטוסים ולרענן אותם בתקופה שהם מושבתים מפעילות. באופן הזה החזרה לפעילות תהיה מהירה יותר - כך לפי האתר. המטוסים ממריאים, עושים סיבוב קצר בשמים ונוחתים חזרה.

מסלולי "טיסות הרפאים" של רינאייר / צילום: צילום מסך מאתר flightradar 24
 מסלולי "טיסות הרפאים" של רינאייר / צילום: צילום מסך מאתר flightradar 24