אתר רשות המסים קורס לאחר שנפתחה האפשרות לקבלת סיוע לעצמאים

חלק מבעלי העסקים והמייצגים שמנסים להיכנס לאתר מצליחים לאחר כ-2-3 דקות המתנה, ובהמשך האתר עובד לאט אך הם מצליחים להשלים את הליך הרישום, ואחרים כלל לא מצליחים להיכנס או שנתקעים במהלך מילוי הטפסים באתר

ערן יעקב / צילום: יונתן בלום, גלובס
ערן יעקב / צילום: יונתן בלום, גלובס

רשות המיסים פתחה את אפשרות הרישום הראשוני לקבלת הפיצוי לעצמאים, ואתר הרשות קורס תחת העומס. חלק מבעלי העסקים והמייצגים שמנסים להיכנס לאתר מצליחים לאחר כ-2-3 דקות המתנה, ובהמשך האתר עובד לאט אך הם מצליחים להשלים את הליך הרישום, ואחרים כלל לא מצליחים להיכנס או שנתקעים במהלך מילוי הטפסים באתר.

האתר הקורס של רשות המסים / צילום: צילום מסך
 האתר הקורס של רשות המסים / צילום: צילום מסך

לפני מספר שעות נפתחה האפשרות להירשם מראש באתר רשות המיסים אל רשימת העסקים הזכאים לפיצוי מהממשלה, תוך מילוי פרטים שיסייעו לחישוב סכום הזכאות ברגע שתיפתח האפשרות להגיש בקשות למענק. בעלי העסקים הראשונים שנכנסו לאתר הצליחו להיכנס לטפסים המקוונים המבוקשים ולמלא אותם, וזמן קצר לאחר מכן החלו שיבושים באתר, שראשיתם בזמן המתנה ארוך לעליית האתר ובהמשך קריסת האתר והודעות כי לא ניתן להיכנס אליו כלל.

ההודעה על כך שניתן למלא את הטפסים לא יצאה באופן רשמי, ולכן האתר לא קרס בבת אחת, אך מרגע שנפוצה השמועה כי ניתן למלא את טפסי הזכאות הראשוניים באתר, החל עומס משמעותי על האתר והחלו השיבושים. חלק מבעלי העסקים ומייצגיהם מדווחים לגלובס כי ניתן להיכנס לאתר אך הוא עובד לאט מאוד ואחרים מדווחים על כך שהאתר לא עולה כלל.

לדברי יועץ המס ועורך הדין שחר שאבי, "בשעה האחרונה החלו לרוץ שמועות ברשתות החברתיות ווטסאפ ופייסבוק על כך שרשות המסים פתחה את האפשרות להגשת הבקשה למענק באזור האישי באתר הרשות. נכון לשעה זו, טרם התקבלה הודעה רשמית, לא מטעם רשות המסים ולא מטעם הלשכות המקצועיות לשכת יועצי המס ולשכת רואי החשבון, אך השמועה התפשטה כמו אש בשדה קוצים ותוך מספר דקות אתר האינטרנט של רשות המסים קרס וכל מי שמנסה להיכנס לאתר נתקל בהודעת שגיאה . בשעה זו, הנישומים מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות והרשת מוצפת שאלות שאין עליהן מענה" .

בקבוצות הפייסבוק של מומחי מס ויועצים בתחום הועלו פוסטים שונים על כך שלא ניתן להיכנס לאתר רשות המיסים בשעה האחרונה, ובווטסאפים רבים רואי חשבון ויועצי מס מתלוננים על כך.

נציין כי האפשרות להגיש בקשות לקבלת מענק עדיין לא נפתחה אך בינתיים ניתן לעבור את תהליך ההזדהות ומילוי הפרטים הנדרש כבסיס להגשת בקשה בהמשך.